شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
فردا در شیراز صورت می‌گیرد
رئیس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری جشنواره سینا (سیستم‌های نظام یادگیری الکترونیک) در این شهر خبر داد.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پزوهشی و فناوری استان فارس به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»، مجیدرضا فرخی صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در راستای توسعه آموزش از راه دور و یادگیری الکترونیک، جشنواره سینا فردا نوزدهم اسفندماه در سالن ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بحث آموزش مجازی یک قطب علمی در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: دانشکده مجازی شیراز از سال گذشته راه‌اندازی شد تا در راستای آموزش الکترونیک قدم‌های بزرگی برداشته شود که برگزاری جشنواره سیستم‌های نظام یادگیری الکترونیک ازجمله این کارها است.

فرخی افزود: اهمیت آموزش مجازی ارتباط وسیع با مخاطبان بین‌المللی است به‌گونه‌ای که دانشجویان مجازی نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه نداشته و از راه دور آموزش می‌بینند که در حال حاضر در 5 رشته سیاست‌گذاری سلامت، یادگیری الکترونیک، تکنولوژی آموزشی سینتیک پزشکی و... در حال ارائه خدمات هستیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه 400 دانشجو در 5 رشته در حال حاضر در حال تحصیل هستند، گفت: حدود 200 دانشجوی خارجی نیز داریم که به‌صورت الکترونیکی از این فضای آموزشی استفاده می‌کنند.

وی همچنین اظهار داشت: فیلم جراحی‌های گوناگون را نیز در حال بارگذاری بوده تا به‌صورت بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرد و هرکسی می‌تواند از این فیلم‌ها در راستای آموزش بهره گیرد.

فرخی در ادامه نیز اشاره کرد: در حال حاضر حدود 40 هزار پزشک در سراسر کشور از طریق بسته‌های آموزشی مورد آموزش قرار می‌گیرند.

این مقام مسؤول از راه‌اندازی بانک نمونه‌های بالینی نیز خبر داد و اظهار داشت: این بانک یک مرجع برای مراجعه دانشجویان و محققان خواهد بود به‌نوعی که با ذخیره اطلاعات بیماران، به‌عنوان یک واقعیت موجود در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: