جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۳۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
فارس
اشتغال جامعه عشایری هم اکنون در زمینه های پرورش زنبور عسل و پرورش قارچ است و در صورت اختصاص 1 و نیم میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال عشایر تنوع می‌دهیم.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پزوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز فارس ، مدیر کل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور در اولین همایش استانی آموزش ارکان و تشکل های عشایری در شیراز گفت: اشتغال جامعه عشایری هم اکنون در زمینه های پرورش زنبور عسل و  پرورش قارچ است و در صورت اختصاص 1 و نیم میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال عشایر تنوع می‌دهیم.
 احمد رحیمی افزود: در آینده ای نزدیک با تصویب هیات دولت مبلغ 150 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار عشایر و تشکل های عشایری قرار می گیرد که از این میزان حدود 10 درصد سهم جامعه عشایری فارس است.
رحیمی افزود: این میزان اعتبار بر اساس جمعیت انسانی، جمعیت دام و خوش حسابی تشکل های عشایری به جامعه عشایری تخصیص می یابد.
وی بیان داشت: استان فارس با حدود 30 هزار خانوار عشایری  و 23 شرکت تعاونی عشایری بزرگ ترین استان از لحاظ تعداد شرکت های تعاونی عشایری  است.
حجت الاسلام وحید شهوندی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل امور عشایر فارس در این جلسه گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون، 2 هزار و 900 تعاونی در کشور به ثبت رسیده که برای 50 هزار و 558 نفر اشتغالزایی کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: