جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۲۸:۳۸
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
به همت بسیج طلاب حوزه علمیه حضرت نرگس(س) برگزار شد:
جشن تکلیف بیش از 150 دانش آموز دختر مدارس جهرم به میزبانی حوزه علمیه حضرت نرگس(س) برگزار شد.

به گزارش تنویرجهرم، سن تکلیف یکی از بزرگترین نعمت هایی است که معبود به انسان ارزانی داشته است.فرزندانمان راه سبزی را آغاز می کنند که پایان اش معطوف به خود شناسی است.

در این دوران انسان توفیق عبادت همراه با شناخت را پیدا می کند . دخترانمان طعم شیرین حجاب را می چشند ;طعمی که با شیرینی بهشت گره خورده است.

مریم بنایی جهرمی معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت نرگس می گوید: امروز ما میزبان دانش آموزان پایه سوم  ابتدایی مدرسه ضیغمی و فردا در خدمت دانش آموزان مدرسه امیر حمیدی و روز یکشنبه 21 اسفند ماه نیز از دانش آموزان پایه سوم ابتدایی علامه حلی میزبانی خواهیم کرد.

وی با توجه به هدف اصلی این جشن که آشنایی بچه ها با مسائل مذهبی و احکام است اظهار داشت:  وقتی بچه ها به سن تکلیف می رسند از اینکه مکلف به انجام عبادت نماز و روزه می شوند واهمه دارند.هدف ما آموزش برنامه های آموزنده و شادی است که بچه ها را تشویق کنیم چگونه تکلیف دینی خودشان را  ادا کنند،چه طور حجاب گیرند و مسائل اخلاقی را رعایت کنند.

بنایی در ادامه افزود: اردو های آموزشی و تفریحی تدارک دیده ایم که دانش آموزان وارد کلاس هایی با عنوان عطر حجاب،امام شناسی و آداب وضو و طهارت می شوند که در این کلاس ها مربیان با نمایش های جذاب و داستان های آموزنده از سیره ی ائمه اطهار دانش آموزان را با مسائل مذهبی و احکام آشنا می کنند.

از دیدنی های این برنامه نمایش های جذاب آن با موضوع محرم و نامحرم شناسی است و همین طور آموزش آداب وضو و طهارت که دانش آموزان به عنوان شخصیت های اصلی نمایش انتخاب می شوند و آداب وضو در حضور مربیان انجام می دهند.

فاطمه یکی از دانش آموزان درباره ی احساس اش از اینکه به سن تکلیف رسیده است می گوید: خیلی خوشحال هستم که می توانم حجاب بگیرم و خودم را در برابر نا محرمان حفظ کنم.

او با چادر نماز سفید اش لبخند می زند و می گوید: خدا را شکر می کنم که من را دختر آفریده است تا بتوانم با حجابم به همه بفهمانم که یک دختر مسلمان چقدر با ارزش است.

معاون فرهنگی حوزه علیمه حضرت نرگس می گوید :با توجه به نقش والدین در تربیت فرزندان ,برگزاری کلاس تربیتی برای مادران در نظر گرفته ایم که با سخنرانی دو نفر از طلبه های درجه 3 این مرکز برگزار می شود.

از دیگر برنامه های این مراسم خواندن سوگند نامه توسط دانش آموزان است و در پایان بعد از سرود دسته جمعی اولین نماز تکلیف دانش آموزان اقامه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: