جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۲۰:۲۸
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
امام جمعه خرمشهر در جمع کارکنان سپاه جهرم
حجه الاسلام موسوی با یادآوری خانه نشینی امام علی(ع) به مدت 25 سال تأکید نمود: امت صدر اسلام به اشتباه خود را امام دیدند و امام حی حاضر را مأموم قرار دادند و در آن امتحان مردود شدند.
به گزارش تنویر جهرم، حجه الاسلام موسوی امام جمعه‌ی خرمشهر در چهاردهمین روز از سال نو در جمع کارکنان سپاه جهرم با اشاره به اهمیت پاسداری از انقلاب در تمامی عرصه ها اظهار داشت: بنده نیز اگر در لباس طلبگی نبودم قطعا پاسدار می شدم.

آزمون ولایت سخت ترین آزمون بشریت است

وی با اشاره به آزمونها و ابتلاء الهی از بشر تصریح کرد: سخت ترین آزمونی که خداوند از بشریت گرفته است آزمون ولایت است.

حجه الاسلام موسوی با یادآوری خانه نشینی امام علی(ع) به مدت 25 سال بیان داشت: امت صدر اسلام به اشتباه خود را امام دیدند و امام حی حاضر را مأموم قرار دادند و در آن امتحان مردود شدند.

امام جمعه خرمشهر با بیان پنج تکلیف انسان نسبت به ولایت اظهار نمود: معرفت، محبت، اطاعت، السابقین الی ارادته و شهادت پنج تکلیف انسان نسبت به ولایت است.

آزمون ولایت سخت ترین آزمون بشریت است

وی با توضیح شاخصه‌ی معرفت آن را مهمترین تکالیف انسان نام برد و افزود: انسان باید چه معرفتی کسب کند که عصر عاشورا در کنار امام حسین(ع) قرار بگیرد؟

حجه الاسلام موسوی با اشاره به بعضی از خواص که از سال 1342 در کنار امام خمینی رحمه الله علیه بودن اما در برهه های مختلف از یاری امام دست برداشته و به جبهه‌ی مخالف پیوستند عنوان داشت: امام حسین(ع) نیز در هر منزلگاهی حرکت و قیام خود را تبیین می نمود ولی در نهایت 72 نفر از اصحاب با معرفت در کنار امام خویش ایستادند و به شهادت رسیدند.

امام جمعه خرمشهر با یادآوری تاریخ 200 سال پیش ایران اظهار داشت: 200 سال قبل از این ایران کشوری پهناور با بیش از پنج میلیون کیلومتر مربع بود اما با سستی و ذلت شاهان ایرانی تجزیه و به مقدار فعلی رسید اما ما در جنگ 8 ساله با دشمن بعثی با اتکا به نعمت ولایت یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

آزمون ولایت سخت ترین آزمون بشریت است

حجه الاسلام موسوی با ذکر ماجرای جناب مسلم سفیر امام حسین(ع) در کوفه یادآور شد: در زمان حال نیز مجتهد جامع الشرایط به عنوان سفیر و نائب امام زمانمان می باشد حال ما باید بسنجیم که چقدر می توانیم ایشان را یاری کنیم و روحیه‌ی اطاعت پذیری از ولایت داشته باشیم.

وی در ادامه افزود وقتی ایشان می فرمایند اقتصاد مقاومتی چرا هیچ کدام از دولتهایی که سر کار می آیند به این امر توجهی نمی کنند یا زمانی که صراحتا بیان می دارند"رابطه‌ و مذاکره‌ی با آمریکا نفعی ندارد" هیچ توجهی نمی شود؟

امام جمعه‌ی خرمشهر معرفت را دارای چهار مرحله عنوان داشت و گفت: معرفت یک زمانی اسمی و شناسنامه ای است و در مرحله بعد معرفت به فضائل و معجزات امام است ولی کوفیان همه‌ی این دو معرفت را داشتند و باز سر امام را از تن جدا کردند.
آزمون ولایت سخت ترین آزمون بشریت است

وی مرحله‌ی سوم معرفت را معرفت به سیره و نقشه‌ی راه امام ذکر نمود و تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری روش درمان اقتصاد بیمار مملکت را بیان می دارد این همان نقشه‌ی راه است، پس چرا نسبت به عملی شدن آن اقدام و حرکت در خور و بایسته ای صورت نمی گیرد؟

حجه الاسلام موسوی چهارمین نوع معرفت را که مهمترین آن است معرفت به حق امام نام برد و بیان داشت: اگر این معرفت چهارمی مسجل گردید آنوقت است که حرف ولی و امامان را با جان دل گوش می کنیم مانند 16 غلامی که به این مرحله رسیدند و در کربلا در کنار امام حسین(ع) ایستادند و شهید شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: