کد خبر: ۱۰۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
زنان در تحقق امر اقتصاد مقاومتی سهم عظیمی بر دوش دارند و از محوری ترین مولفه ها در ترویج سبک زندگی اسلامی محسوب می شوند.
به گزارش بسیج جامعه زنان فارس، اعمال تحریم های یک جانبه و غیر قانونی، یکی از ابزارهای نظام سلطه برای وارد آوردن فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول این سی سال گذشته نیز همواره بر حجم این تحریم ها افزوده شد.

در مقابل اتخاذ چنین رویکردی مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و از آن به عنوان روشی مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور یاد کردند؛ روشی که در برابر هجمه های غرب همانند سدی محکم کارآمد شد.

در این راستا زنان در تحقق امر اقتصاد مقاومتی سهم عظیمی بر دوش دارند و از محوری ترین مولفه ها در ترویج سبک زندگی اسلامی محسوب می شوند.

معلم بزرگ انقلاب امام خمینی قدس سره نقش زن را در انقلاب چه در پیدایش و چه در استمرار آن و نیز جایگاه او را در تکامل جامعه ی اسلامی و بلوغ اسلامی و انقلابی آن بسی بزرگ می داشت و حق هم همین است و این مستلزم آن است که زن ایرانی و زن مسلمان به مجاهدت خود برای رها شدن از دام ها پرداخته و در راه نهاده ی فرهنگ تباه گر غرب با اراده ی راسخ ادامه دهد و به هیچ رو تسلیم اغوای آنان که زن را ابزاری برای پیشبرد سیاست های ویرانگر و اسارتبار خواسته اند نشود.

زن با نقاط قوت زنانه ی خود همراه با ایمان عمیق، همراه با استقرار ناشی از اتکاء به خداوند، همراه با پاکدامنی و عفت می تواند در جامعه یک نقش استثنایی ایفا کند؛ که هیچ مردی قادر به ایفای چنین نقشی نباشد.

زن به یک جایگاه مصنوعی و تصنعی و تشریفاتی احتیاج ندارد؛ جایگاهی که دون شان متانت و سکینه و آرامش روحی اوست. در طبیعت الهی زن، آن چنان لطافت و زیبایی و گرمای محبتی وجود دارد که میتواند هم خود را و هم محیط پیرامون خود را به طرف معنویت ، پیشرفت و علو مقامات علمی و عملی سوق دهد و پیش ببرد.

اقتصاد مقاومتی یعنی تمرکز بر حوزه هایی که دشمن روی آن ها دست گذاشته و یا شاید خواهد گذاشت. در شرایطی مانند امروز با تحریم هایی بی سابقه و در کنارآن تلاش برای استفاده از حداکثر توان جهت تبدیل آن نقاط ضعف به نقاط قوت جهت استفاده از مزایای تولید سرمایه ی آن، که دشمنان کشور را به طمع استفاده از حربه ی تحریمش انداخته بود اما با درایت و برنامه ریزی صحح امروز در حوزه سبک زندگی اسلامی و تغییر و ایجاد باور همگانی و تلاش برای تحقق بخشیدن به فاکتورهای آن می توان به این گفتمان تحقق بخشید.

 به بیان دیگر، تغییر و برنامه ریزی در سبک زندگی و با در نظر گرفتن نقش و جایگاه زنان در حوزه فردی، خانواده، جامعه و فرهنگ سازی و انتقال فرهنگ اسلامی از طریق آنان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گامی عظیم برداشت .

*الهام سادات محمدی*

اتمام متن/

نام:
ایمیل:
* نظر: