کد خبر: ۱۰۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری استان فارس:
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری استان فارس گفت:مردم به هیچ عنوان فریب دلالان را برای فروش سهام عدالت نخورند.


افشین انصاری ، با اشاره به ارزشمند بودن سهام عدالت گفت: سهام عدالت دارای ارزش بسیاری است و مردم باید بدانند که خرید و فروش آن ممنوع است و اگر روزی هم خرید و فروش آن آزاد شد هرگز نباید اقدام به فروش آن کرد؛ چراکه دلالان و واسطه‌گران با توجه به اطلاعاتی که دارند آن قدر صبر می کنند که قیمت خرید سهام به پایین ترین حد خود رسیده و پس از آن با قیمتی بسیار پایین سهام را می خرند.

وی افزود: مردم باید هوشیار باشند و به هیچ وجه سهام خود را نفروشند چراکه ارزش این سهام بسیار بیشتر از آن قیمتی است که دلالان بابت آن می پردازند.

انصاری اضافه کرد: ارزش و قیمت سهام فقط بر اساس عرضه و تقاضا در بورس مشخص می شود و چون بسیاری از مردم از راهکارهای خرید و فروش آگاهی ندارند و با توجه به مشکلات اقتصادی سعی می کنند سهام خود را عرضه کنند،کسانی که در این زمینه کارشناس و خبره هستند آن قدر صبر می کنند که قیمت سهام به پاین ترین حد خود برسد و بعد اقدام به خرید آن کرده و به راحتی مالک کارخانه های بزرگی مانند ذوب آهن، فولاد و... می شوند و مردم نیز به همین راحتی آن‌ها را سهام دار کرده و خود را بی‌نصیب می کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه فرهنگ سهامداری هنوز در کشور ما نهادینه نشده است، اظهار داشت: قدمت بورس در کشور ما 70 سال است در حالی که در کشورهای پیشرفته حدود 700 سال و به همین دلیل اطلاعات مردم در این زمینه پایین است.

وی در این رابطه به بحث سرمایه گذاری مردم در بانک ها اشاره کرد و گفت: امروز مردم پول خود را به امید دریافت سود در بانک می خوابانند، در حالی که اگر این پول به بورس بیاید و تبدیل به سهام شود علاوه بر اینکه چرخ کارخانه ها و تولید می چرخد بسیاری از مشکلات اقتصادی مملکت برطرف می شود.

انصاری ادامه داد: امروز تولید کننده ما برای رونق کارخانه اش از بانک وام با سود 24 درصد می گیرد و با هزینه تمام شده دستمزد و موارد دیگر به 35 درصد می رسد و هیچ کس نیست که بگوید با این درصد بالا دیگر چه امیدی به سرپا نگاه داشتن این کارخانه وجود دارد که در نهایت متاسفانه یا کارخانه تعطیل می شود یا جنس های تولیدی‌اش را باید انبار کند، چراکه قابل رقابت با جنس ارزان چینی نیست و کمر کارخانه دار در این رقابت ناجوانمردانه شکسته است.

این مقام مسؤول مثال دیگری را عنوان کرد و گفت: امروز طلایی که در دست خانم‌های ایرانی است اگر پولش وارد بورس و بازار سرمایه شود می‌تواند در اشتغال و رونق تولید مملکت بسیار اثرگذار بوده و اقتصاد ایران را متحول می کند که متاسفانه این سرمایه نیز راکد مانده و هیچ گونه منفعتی ندارد.

وی ادامه داد: مردم خودشان باید اقتصاد را درست کنند چراکه دولت به تنهایی از پس این کار بر نمی آید.

انصاری در مورد سهام عدالت نیز گفت: سهام عدالتی که امروز مردم دارند مشمول سود می شود حتی برای آن ها که هنوز بدهی دارند و رقم آن برای بدهکاران حدود 90 هزار تومان و برای بقیه 180 هزار تومان است که دوره ای وارد حساب شبای صاحبان سهام می شود.

وی ادامه داد:مردم حتما باید برای دریافت سود سهام شماره شبا اعلام کنند و این شماره را از حساب بانکی خود نیز می توانند دریافت کنند.

این مقام مسؤول در مورد صاحبان سهامی که فوت می کنند نیز افزود: سود سهام این افراد نیز بعد از انحصار ورثه به خانواده اش تعلق می گیرد.

انصاری در مورد مبلغ بدهکاری سهامداران نیز گفت: هیچ‌گونه اجباری برای پرداخت این بدهکاری نیست اما هرکس زودتر این بدهکاری را پرداخت کند، زودتر صاحب کل سهام شده و طبیعتا سود بیشتری نصیبش خواهد شد.

لازم به ذکر است در سامانه سهام عدالت یک صورت حساب برای سهامداران گذاشته شده و مبلغ بدهکاری افراد در آن درج شده است که مردم می توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت از این وضعیت آگاهی پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری استان فارس همچنین خطاب به مردم اظهار داشت: اگر مردم بدهکاری خود را پرداخت نکنند به احتمال زیاد شورای عالی سرمایه گذاری برای یک تنفس 5 ساله اقدام خواهد کرد و در این 5 سال این بدهکاری از سود سهام کسر خواهد شد و بدهی مردم استهلاک می شود که مردم عزیز باید در جریان قرار بگیرند.

انصاری درباره کسانی که تاکنون هیچ ثبت نامی برای سهام عدالت نکرده اند نیز اظهار داشت: افرادی که تاکنون ثبت نام نکرده اند به هیچ عنوان به کافی‌نت‌ها مراجعه نکنند و منتظر اطلاع رسانی ما باشند که در زمان خود که به احتمال زیاد تابستان است، به آن ها اعلام خواهیم کرد. 

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: