کد خبر: ۱۰۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
به مناسبت هفته بسیج کارگری و روز جهانی کارگر
سید هادی حسینی سرپرست امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی : بحمدالله بیشتر کارخانجات دارای بسیج کارگری هستند که باعث پیشرفت در کارگاه می شود و در کارگران انگیزه ایجاد می کنند تا آنها بتوانند تولید بیشتر و باکیفتی را ایجاد کنند.

به گزارش «بیکافارس» از روابط عمومی «اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی فارس»،جشن بزرگ کارگری به مناسبت هفته بسیج کارگری  روز جهانی کارگربا حضور جمع زیادی از  کارگران  شهرک صنعتی  و همچنین حضور جواد باصری مدیر عامل شهرک صنعتی بزرگ شیراز و تعدادی از مسئولین شهرستان شیراز در محل سالن جلسات این شهرک برگزار شد.

سید سعید سعادت معاون امور اجتماعی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیراز گفت: روز جهانی کارگر  فرصت خوبی است تا از کارگران زحمت کش در عرصه کار وتولید تجلیل کرد.

وی در تکمیل سخنانش افزود:  با توجه به نامگذاری سال جاری به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال وظیفه کارگران و کارفرمایان دوچندان می شود که باید با همت بیشتر به تولید محصولات با کیفیت و بهره بری پرداخت تا بتوان تولید و ایجاد اشتغال کرد.

سعادت تصریح کرد: برنامه های بسیار خوبی در ایام هفته کارگر برگزار شد که یکی از خواص این برنامه ها و جشن ها این است که کارگر و کارفرما دور هم جمع شوند و همبستگی و همدلی ایجاد شود.

وی در خصوص استفاده کردن کارگران از امکانات ورزشی، رفاهی و آموزشی کارگران گفت: دولت مکان هایی را برای رفاه کارگران در اکثر نقاط کشور در نظر گرفته است که کارگران می توانند با حداقل هزینه از این امکانات ورزشی، رفاهی و آموزشی استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شیراز افزود: در مبحث کاهش آسیب های اجتماعی در تمام واحدها آموزش لازم صورت پذیرفته است بخصوص در کارگاه های بالای 50 نفر ،دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و کاهش طلاق برگزار شد تا کارگران کمتر دچار آسیب های اجتماعی شوند.سعادت ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه با سفر وزیر تعاون، کار و. رفاه اجتماعی به شیراز 4 مجموعه ورزشی، رفاهی دیگر در سطح این استان افتتاح شد که کارگران می توانند با کمترین هزینه از این مجموعه ورزشی ها استفاده کنند.

جواد باصری مدیر عامل شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: منابع انسانی و جامعه کارگری از اصلی ترین سرمایه ای توسعه های یک کشور است و تنها بخشی که روز به روز ارزش افزوده دارد سرمایه انسانی آن مجموعه است.

وی خاطر نشان کرد: یک واحد تولیدی شاید به اندازه چندین میلیارد تومان درآمد  داشته باشد و آن مجموعه بدون کارگر متعهد، دلسوز و آموزش دیده نمی تواند سرمایه گذاری کند و در نبود کارگر،سرمایه گذاری هیچ ارزشی ندارد .

باصری در ادامه تصریح کرد: به همین منظور باید اولویت را برای کارگران گذاشت که بخش کارگری آسیب نبیند و حقی از آنها تضعیف نشود علی رغم اینکه زندگی را به سختی پشت سر می گذارند.

مدیر عامل شهرک صنعتی بزرگ شیراز اظهار کرد: جامعه کارگری آسیب پذیرتر از همه هستند اما ساختار مملکت و حفظ شغل ،خانواده و اعتقادات دینی و مذهبی ها به همبستگی وابسته اند.

وی ادامه داد: هفته کارگر به این معنا است که همه در جایگاه خودشان کارگر هستند و وظیفه ای به عنوان یک چرخ دنده از ماشین بزرگی به نام ایران که هر کدام بایستی وظیفه خود را انجام دهند و برای خانواده خودمان که از کوچکترین اجتماع در کشور بزرگی است ارزش بگذاریم.

علی راستگو دبیر اجرایی خانه کارگر در این جلسه گفت:  ما هرساله از 5 تا 11 برنامه های خاصی را به مناسبت هفته کارگر داریم و باتوجه به تعداد کارگر زیادی که در شهرک های صنعتی داریم باید ارتباط ما قوی تر باشد.

راستگو اشاره کرد: با توجه به اینکه 28 درصد جمعیت کل کشور را قشر کارگر تشکیل می دهد باید نقش کارگر بیش از پیش فعال و فعال تر گردد.

وی با اشاره به نقش مهم  خرید تولیدات داخلی افزور: باید تمام تلاشمان را به کار گیریم که مردم اجناس ایرانی را خرید کنند که این باعث می شود تولیدات بیشتر شود و کارگران با امنیت شغلی بیشتری کار خود را ادامه دهند.

وی یادآور شد:کارخانجات ما موظف هستند که هم کیفیت هم کمیت و هم قیمت مناسب کالا را مدنظر داشته باشند.

راستگو گفت:امروز بحمدالله با تلاش هایی که اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و تشکلات کارگری و کارفرمایی انجام داده اند همه ی کارگران حساب بانکی ویژه ای دارند که حق و حقوق آنها ضایع نشود.

وی با اشاره به افزایش حقوق کارگران در سال جدید افزود: با تلاش هایی که وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی انجام دادند حداقل حقوق کارگران از 812 تومان به یک میلیون و 150 هزار تومان رسید و همچنین بحث همسان سازی هم از جمله کارهای مهم در برنامه ششم بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اظهار کرد:امکانات رفاهی،آموزشی و ورزشی خوبی در خانه کارگر برای استفاده کارگران به صورت رایگان وجود دارد که کارگران می توانند از این امکانات استفاده کنند.

سید هادی حسینی سرپرست امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: بحمدالله بیشتر کارخانجات دارای  بسیج کارگری  و مسئول فرهنگی هستند که باعث پیشرفت در کارگاه می شود و در کارگران انگیزه ایجاد می کنند تا آنها بتوانند تولید بیشتر و باکیفتی را ایجاد کنند.

وی گغت: به فرموده مقام معظم رهبری کار یک ارزش است و کارگر با کارکردنش ارزشمند و محبوب طلقی می گردد و مقام کارگر به حدی می رسد که به بالاترین و ارزشمندترین الگوی بشر نائل می شود.

سرپرست امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال کارگران و کارفرمایان با تحقق تولید و اشتغال را عملیاتی خواهند کرد و زیربنای اقتصاد هر کشور تولید است و اگر تولید صورت نگیرد اشتغال ایجاد نخواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: