کد خبر: ۱۰۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
انصاری در نشست خبری:
انصاری گفت:مراسم ١٤ خرداد برخلاف سال‌ها گذشته که از ساعت ٩ صبح تا یازده برگزار می‌شد، امسال به دلیل روزه‌دار بودن مردم و گرمی هوا عصر ۱۴خرداد در حرم امام(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش «بیکافارس»، فارس نوشت: محمدعلی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) ظهر امروز در نشست خبری که در محل این ستاد برگزار شد، با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات اظهار داشت: این حضور پرشور نشات گرفته از آگاهی و رشد بالای سیاسی آنان و بزرگ ترین دستاورد نهضت مقدس امام و بالاترین سند مردم سالاری است.

وی افزود: بدون شک این انتخابات در نوع خود انتخابی کم نظیر و بی بدیل در تاریخ انتخابات ملت ایران پس از پیروزی انقلاب است و بدون تردید خلق چنین حماسه ای که مردم از مجریان و کارگزاران پیشی گرفتند، سند افتخار ملت در پیروی از آرمان های امام و دفاع از کیان جمهوری اسلامی و اطاعت از مقام معظم رهبری و بزرگترین پشتوانه برای دولت تدبیر برای ارایه هر چه بیشتر خدمات به مردم است.

انصاری اضافه کرد: نمی توان به راحتی تحلیل کرد که چگونه تک تک اقشار جامعه نسبت به سرنوشت و کشور و انقلابشان حساسیت دارند و ما نباید در تحلیل هایی که نشات گرفته از جناح بندی ها و رقابت های انتخاباتی است با عباراتی نظیر کند و تند و حلال و حرام، حضور مردم را مخدوش کنیم.

وی تصریح کرد: وحدت و اجماع ملی و رای دادن به کسی که از کانال تایید شورای نگهبان گذشته و حمایت از منتخب ملت وظیفه ای است که همه پیروان امام و رهبری بر دوش خود احساس می کنند. ما می دانیم که دولت و رییس جمهوری نسبت به 70 میلیون انسان، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

انصاری گفت: رئیس جمهور صرفا برای یک جناح نیست بلکه پاسخ‌گوی مطالبات تمام اقشار جامعه است؛ چه آن هایی که در انتخابات شرکت کردند و چه آن هایی که شرکت نکردند.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فرصت طلایی است که مردم ابتدا برداشت ها و نظرات امام را نسبت به این ماه و نزول قرآن و لقاالله درک کنند. برداشت امام از رمضان بسیار متفاوت از برداشت های محققان و عرفا است. ضیافت الله از نظر امام یعنی انسان در ترک شهوات نفسانی حتی در عالم خیال موفق باشد که این مرحله نازل هواها است.

انصاری پیرامون زمان برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خینی(ره) گفت: در سال‌های گذشته زمان اجرای مراسم ١٤ خرداد همیشه از ساعت ٩ صبح تا یازده بود اما امسال به دلیل شرایط روزه‌دار بودن مردم و هوای گرم تابستان برای مردم طاقت فرسا است از ١٨ عصر تا ٢٠ در حرم امام برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: