کد خبر: ۱۰۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
شورای شهر صدرا قوز بالا قوز

به گزارش «بیکافارس» از  «خبرجنوب» ؛چند سالی است که مشکلات شورای شهر صدرا به قوز بالا قوز این شهر تبدیل شده است، مشکلاتی که به نظر می رسد پایانی ندارد.

داستان از زماني آغاز شد كه پرونده تخلفات چند عضو سابق شوراي اين شهر تا جايي پيش رفت كه انحلال اين شورا را در پي داشت. حال در اولين قدم از دور جديد شوراي اين شهر و برگزاري انتخابات این شورا و حرف و حديث هايي كه به گوش مي رسد به نظر مي آيد قصه دنباله دار شوراي شهر صدرا هنوز ادامه دارد و خبرها حاكي از انجام برخي تخلفات، تقلب و حتي احتمال ابطال انتخابات اين شهر است كه البته عدم تاييد صحت انتخابات از جانب هيات نظارت استان اين اخبار را تقويت كرد، اتفاقي كه اگر رخ دهد شهروندان صدرا بايد تا 2 سال ديگر براي انتخاب اعضای شوراي اين شهر انتظار بكشند.
دبير هيات نظارت بر انتخابات استان فارس در اين ارتباط به «خبرجنوب» گفت: صحت اين دور از انتخابات شوراي شهر صدرا به تاييد هيات نظارت استان نرسيده و ما پيشنهاد ابطال انتخابات اين شهر را به هيات مركزي نظارت ارايه كرده ايم و آن ها نيز 5 روز فرصت دارند تا در خصوص اين پيشنهاد نظر خود را اعلام كنند.
حفاري در خصوص دلايل اين پيشنهاد از جانب هيات نظارت استان اظهار داشت: تعدد تخلفات در اين دور از انتخابات شهر صدرا به ويژه در بعضي موارد از جمله خريد و فروش راي و حضور افراد غيربومي و غيرساكن در اين شهر باعث شد تا ما براي ابطال انتخابات اين شهر به جمع بندي برسيم.
وي تصريح كرد: ما دلايل خود را در هيات مركزي ارايه كرديم و حال آنها هستند كه براي ابطال انتخابات صدرا بايد قانع شده و راي خود را صادر كنند.
حفاري در خصوص آینده شوراي شهر صدرا در صورت ابطال انتخابات گفت: درصورت باطل شدن انتخابات شهر صدرا، دور آينده 2 سال ديگر به صورت ميان دورهاي با مجلس برگزار ميشود و تا آن زمان نيز استاندار فارس به عنوان قائم مقام شوراي شهر صدرا در زمينه فعاليت هاي اين شهر تصميم گيري مي كند.
رئيس هيات اجرايي انتخابات و فرماندار شهرستان شيراز نيز به «خبر جنوب» گفت: با توجه به مقايسه اين دور از انتخابات شوراي شهر صدرا با دور قبل و تخلفاتي كه وجود داشت از نظر هيات اجرايي و نظارت اين انتخابات مورد تاييد است.
حيدر عاليشوندي افزود: با توجه به تاييد صحت انتخابات از جانب هيات نظارت و اجرايي شهرستان كساني كه پيشنهاد ابطال انتخابات صدرا را مطرح كردند بايد دلايل و مدارك مستندي را براي باطل شدن انتخابات ارايه كنند، اما از نظر ما اين انتخابات به طور كامل مورد تاييد است.

 

46

نام:
ایمیل:
* نظر: