جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
نشست علمی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان فارس و اعضای کارگروه گردشگری خانه نخبگان بسیج با ریاست دانشگاه پیام نور استان فارس با حضور حسین پناهی، جانشین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری علمی و فناوری از فارس، نشست علمی اعضای خانه نخبگان بسیج علمی فارس با ریاست دانشگاه پیام نور شیراز با حضور دکتر قرائتی، رئیس دانشگاه پیام نور شیراز، حسین پناهی، جانشین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، دکتر مرضیه کشاورز، مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور شیراز، دکتر یوسف کشاورز رئیس کارگروه گردشگری خانه نخبگان بسیج، دکتر عامری، عضو کارگروه گردشگری خانه نخبگان بسیج و دیگر اعضای خانه نخبگان و پژوهشگران سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در محل دانشگاه پیام نور شیراز برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین پناهی در خصوص اجرایی شدن تفاهم‌نامه منعقدشده با دانشگاه پیام نور استان توضیحاتی را تشریح نمودند و افزودند سازمان بسیج علمی به‌صورت میدانی و عملیاتی مباحث علمی پژوهشی و کارآفرینی را در دستور کار خود قرار داده تا بتوان از پتانسیل‌های موجود در استان در پیشبرد اهداف با هم‌افزایی دستگاه‌ها گام اساسی بردارد.

سپس دکتر یوسف کشاورز ضمن بیان توضیحاتی تخصصی نسبت به مأموریت کارگروه گردشگری خانه نخبگان بسیج، به‌عنوان اتاق فکر استانی که از اساتید مجرب و  دلسوز استانی بهره‌مند است، در جهت رفع نیازها و مسائل کلان استان گفت: کارگروه دو برنامه عمده را در دست پیگیری دارد نخست آموزش میزبانی گردشگری و آموزش رانندگانی که با گردشگران ارتباط دارند و دوم رویداد کارآفرینی گردشگری.

در ادامه دکتر عامری در خصوص دلایل برگزاری رویداد کارآفرینی گردشگری گفت: در آسیب‌شناسی انجام‌شده توسط کارگروه، ما شاهد راه‌اندازی کسب‌وکارهای توانمند از رویدادهای کارآفرینی پیشین نبودیم و علت اصلی آن اجرا شدن رویدادها در یک بخش خاص از مثلث دانشگاه-بخش دولتی-بخش خصوصی بوده است؛ لذا ما تلاش داریم که تمامی اضلاع این مثلث را درگیر کار کنیم تا خروجی مطلوب به دست آید.

در ادامه دکتر قرائتی با ذکر این نکته که ما احساس مسئولیت می‌کنیم و خوشحالیم که بسیج در این حوزه وارد شده است. گفت: پیش‌ازاین ما با راه‌اندازی هسته‌های فناور فعالیت در این حوزه را شروع کرده‌ایم. این رویداد کارآفرینی می‌تواند یک اقدام کارگشا در حوزه اشتغال باشد. برخی از کشورها بخش اصلی درآمد خود را از صنعت توریسم کسب می‌کنند.

وی در ادامه از آمادگی کامل دانشگاه پیام نور برای همکاری در این رویداد کارآفرینی خبر داد.

در ادامه دکتر مرضیه کشاورز با اشاره به توانایی‌های دانشگاه پیام نور گفت ما در حوزه آموزش‌های مجازی کارآفرینی و کسب‌وکار فعالیت‌هایی مؤثری داشته‌ایم و بستر مناسبی برای آموزش‌های مجازی فراهم کرده‌ایم و سیستم تلویزیون تعاملی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: