شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۴۵:۲۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
نشست شورای امر بمعروف و نهی از منکر کانون بسیج مهندسین کازرون تشکیل جلسه داد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس:در ابتدای جلسه مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون اظهار داشت: امر به معروف در واقع از فرمان های خداوند است که اهمیت و عظمت بالایی دارد.

مهندس شفیعی با بیان اینکه در میان دستورهای اسلام و واجبات الهی، امر به معروف و نهی از منکر در صدر فرایض دینی قرار گرفته است، افزود: در نظام سیاسی اسلام، همه افراد نسبت به همه قوانین و تمام طبقات جامعه حق نظارت عمومی دارند که ضامن اجرای عدالت و قسط و تضمین کننده رسیدن جامعه به کمال و سعادت است.

مسئول بسیج مهندسین کازرون با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک ساز و کار برای اصلاح فرد و جامعه، برترین، مؤثرترین و جامع ترین نظام اصلاحی به حساب می آید، ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه فرادینی است که عقل انسان به اهمیت و ضرورت دعوت یکدیگر به سوی نیکی و پاکی حکم می کند.

مهندس شفیعی نقش سپاه و بسیج را در اجرا و همگانی نمودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم دانست و افزود: وظیفه جامعه مهندسین بسیجی در بعد فرهنگ‌سازی و بکارگیری آحاد مردم، در مرحله زبانی است.

مسئول بسیج مهندسین کازرون تصریح نمود: در امر به معروف و نهی از منکر هدف این نیست که دنبال مردم راه بیافتیم و امر و نهی کنیم و یک پادشاهی و ارباب و رعیتی به راه بیاندازیم بلکه هدف هدایت آحاد جامعه بوده و در این جا نتیجه، خودش تکلیف است.

مهندس شفیعی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: شیوه قرآن کریم آن است که امر به معروف را پیش از نهی از منکر می آورد، زیرا اگر درهای معروف باز شود، درهای منکر بسته می شود.

وی افزود: یکی از مسائل مهم درباره امر به معروف و نهی از منکر، توجه به چگونگی اجرای آن و دانستن ظرافت های این کار حساس است و چه بسا در مواردی کاری با انگیزه مثبت، نتیجه منفی در برداشته باشد.

مسئول بسیج مهندسین کازرون خاطرنشان کرد: اگر انسان به جایگاه بلند و کرامت خود توجه کند، هرگز خود را به کارهای زشت آلوده نمی کند و هرگز با تحقیر و توهین و اهانت، به خصوص در حضور دیگران نمی توان کسی را به کار نیک فراخواند یا او را از کار زشت باز داشت و این گونه برخوردها گاهی عامل لجاجت می شود، ولی مطوئن باشید که شخصیت دادن به فرد و برخورد احترام آمیز، توجه او را به کار نیک بهتر جلب می کند.

/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: