دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۰۹:۵۱
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از انجام تحقیقات پایه در زمینه ارائه خدمات نسل پنجم ارتباطی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت در حال حاضر معدودی از کشورها به ارائه خدمات در حوزه نسل پنجم می پردازند.
نامی در این خصوص گفت: نسل چهارم از یک راه حل جامع بر مبنای IP برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده می کند و برپایه اصل هر جا و هر زمان داده ها را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل های قبل در اختیار کاربر قرار می دهد در حال حاضر معدودی از کشورها به ارائه خدمات در حوزه نسل پنجم می پردازند.

وی درباره ارائه خدمات کامل اپراتور سوم از جمله تماس تصویری گفت: پیوست فرهنگی ارائه مکالمه درباره اپراتور سوم تا کنون تهیه نشده بود که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال انجام است.

وی افزود: قرار است پیوست فرهنگی ارائه خدمات مکالمه تصویری و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد تا در مرحله بعدی خدمات کامل این اپراتور آغاز شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی کشور اکنون 5 درصد است اظهار داشت: باید این سهم تا پایان برنامه پنجم به 8 درصد برسد.

وی میانگین سهم فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته را 10 تا 11 درصد اعلام کرد.

نامی سرمایه گذاری در بخش زیرساخت را دارای صرفه اقتصادی دانست و افزود: سرمایه گذاری یک دلار در این بخش حتماً باعث صرفه جویی 3 دلاری در انرژی یک و هشت دهم دلاری در محیط زیست و 3 و چهار دهم دلاری در سایر صنایع خواهد شد
برچسب ها: خدمات ، نسل ، کشور
نام:
ایمیل:
* نظر: