کد خبر: ۱۰۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس:
آقای عبدالکریم مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: بیشترین مطالبات تامین اجتماعی از دو کارخانه بزرگ ورشکسته استان فارس است.


به گزارش بسیج کارگری فارس عبدالکریم نباتی یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان فارس در حال حاضر 520 میلیارد تومان از بخش خصوصی و  دولتی طلبکار است اظهار داشت: بیشترین مطالبات مربوط به کارخانه‌های بزرگ ورشکسته استان فارس از جمله آزمایش و ITI است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته تامین اجتماعی از مهم‌ترین آن را دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با استاندار و اعضای شواری جدید شورای اسلامی شهر شیراز، پیاده‌روی خانوادگی، حضور در نمازجمعه و ارائه گزارش به نمازگزاران، استقرار تیم مشاوره در نمازجمعه، تجلیل از کارفرمایان نمونه و بازدید از مراکز صنعتی و اهداء خون عنوان کرد.

نباتی به فعالیت‌های محوری تامین اجتماعی استان فارس از سال‌های 92 تا 96 اشاره کرد و افزود: در این مدت طرح لیست حق بیمه اینترنتی به منظور جلوگیری از اتلاف وقت کارفرمایان اجرایی شد که با اجرای آن 180 میلیون تومان در زمینه چاپ لیست بیمه صرفه‌جویی شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت طرح ابلاغ الکترونیکی احکام صادره اجرایی شد که این طرح نیز سبب صرفه‌جویی سالانه 120 میلیون تومان برای پست و ابلاغ احکام شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس بیان کرد: در راستای طرح رفع موانع تولید نیز اجرای طرح بخشودگی جرائم سبب شد 50 میلیاردتومان از جرائم 19 هزار و 500 نفر از کارفرمایان بخشیده و  در تولید و خدمات رونق حاصل شود.

نباتی از دیگر طرح‌های اجرا شده تامین اجتماعی استان فارس در چهارسال گذشته را اجرای طرح بازرسی الکترونیک، برقراری مستمری بازنشستگی زیر 10 سال با امکان خرید کسری سابقه تا 10 سال، ادامه پرداخت مستمری همسران بازمانده پس از فوت شوهر با ازدواج مجدد، پرداخت متمرکز حقوق مستمری‌بگیران و مشمولان بیمه بیکاری عنوان کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: همچین مدت زمان انتظار برقراری بیمه بیکاری از 21 روز متوسط کشوری به 9 روز در استان فارس کاهش یافته و امکان صدور دفترچه در تمام شعب استان فارس امکان‌پذیر شد.

نباتی همچنین با ارائه آماری از جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان فارس گفت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی در این استان 704 هزار نفر است که نسبت به چهارسال گذشته رشد 3.6 درصدی داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: