کد خبر: ۱۰۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
معاون میراث فرهنگی استان فارس :
معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به تصویب لایحه حمایت از استادکاران و هنرمندان صنایع دستی در مجلس گفت: قالی‌بافان بیشترین سهم را برای بیمه دارند.

به گزارش بیکافارس زهرا الحمدی  با اشاره به تصویب لایحه حمایت از استادکاران و هنرمندان صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مواد این لایحه حمایت از هنرمندان در بحث بیمه است که هنوز ابلاغی به استان‌ها برای اجرای آن نیامده است. 

وی با تشریح سهم‌بندی بیمه براساس این لایحه اضافه کرد: براساس این لایحه 30 درصد از سهم بیمه متعلق به هنرمندان صنایع دستی و 70 درصد متعلق به قالی‌بافان است و در مرحله نخست در کل کشور 50 هزار نفر بیمه می‌شوند. 

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس توضیح داد: با توجه به تکمیل بانک اطلاعاتی هنرمندان صنایع دستی استان فارس، امکان معرفی برای بیمه فراهم شده و به محض ابلاغ از سوی سازمان میراث فرهنگی مراحل بیمه هنرمندان انجام می‌شود. 

الحمدی با بیان اینکه در 3 -2 سال اخیر به دلیل مشکلات سازمان تأمین اجتماعی امکان بیمه هنرمندان صنایع دستی وجود نداشت، تبیین کرد:  شهرستان‌های استان فارس نیز مکلف شدند، اطلاعاتی از هنرمندان صنایع دستی خود برای حل مشکلات بیمه‌ای ارائه دهند. 

وی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که سهم هر استان از تعداد 50 هزار نفر چقدر است، عنوان کرد: مسئولان صنایع دستی در حال رایزنی با تامین اجتماعی هستند و به محض روشن شدن این امر و ابلاغ به استان‌ها برای بیمه هنرمندان اقدام می‌شود.تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: