کد خبر: ۱۰۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
در دهه کرامت صورت گرفت:
یادواره 72 شهید سادات و همنام امام رضا (ع) شهرستان اقلید با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدصادق ابطحی در سالن امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه اقلید، یادواره شهدای سادات و همنام امام رضا (ع شهرستان اقلید به همت دبیرخانه دائمی جشنواره رضوی نسیم ولایت و همکاری سپاه ناحیه اقلید، پادگان آموزشی ناویان امام سجاد (ع)، اتاق اصناف و برخی دیگر از ادارات شهرستانی  در سالن امام رضا (ع) برگزار شد.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام اقلید در ابتدای این آیین با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای سادات و همنام امام رضا (ع) به یازدهمین جشنواره رضوی نسیم ولایت اشاره کرد و اظهار داشت: با دلایل علمی و پژوهشی ثابت شد که اقلید قدمگاه امام رضا (ع) است.

محمدمهدی ایمنی تصریح کرد: این امر می تواند موجب پیشرفت و ترقی اقلید در زمینه های مختلف فرهنگی،اقتصادی، جاده ای و ارتباطی، اجتماعی و... شود.

برگزاری جشن های متعدد، محفل انس با قرآن، راه اندازی مرکز پژوهشی امام رضا(ع)، ورود خادمان حرم امام هشتم و... را به عنوان بخشی از ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی دهه کرامت در سطح شهرستان اقلید برشمرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید محمدصادق ابطحی استاد حوزه و دانشگاه از اصفهان ، به وصف شهدا پرداخت و مسیر آن ها را سعادت و کمال خواند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، اوضاع و شرایط کنونی کشور را به جنگ احزاب که تمام طوایف مشرکین، یهود و... برای نابودی اسلام و مسلمین همسو شده بودند تشبیه کرد و گفت: امروز نیز آمریکا، مستکبران جهانی، تکفیری ها، صهیونیست ها، منافقین و... به دنبال تهدید و نابودی ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام ابطحی خاطرنشان کرد: ملت غیور، ولایت مدار و بصیر ایران اسلامی که رهروی راه شهدا هستند از هیچ تهدیدی نمی ترسند.

وی ادامه داد: ما انقلاب نکردیم که امروز از تهدید دشمن بترسیم بلکه محکم تر، هوشیارتر و قدرتمندتر از گذشته بر ارزش های اسلامی و انقلابی خود پافشاری کرده و ذره ای از اهداف خود کوتاه نمی آییم.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از افرادی که در برابر تهدید دشمن از ترس به خود می لرزند ادامه داد: به فرمایش رهبر، آمریکا که هیچ، بزرگتر از آمریکا هم نمی تواند هیچ غلطی بکند.

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه اگر بنا بود بترسیم، انقلاب نمی کردیم، جنگ را اداره نمی کردیم و... تأکید کرد: فردی که بترسد و ترس را در جامعه القا کند شیطان است.

وی با اشاره به اینکه تلفات جنگ نظامی مشخص و دشمن در مقابل ما مشهود بود عنوان داشت: امروز دشمن با جنگ و تهاجم فرهنگی از راه آلوده کردن جوانان ما به اعتیاد، مفاسد اخلاقی، انحرافات فکری و... از ما تلفات می گیرد از این رو وظیفه سنگینی بر دوش ما است که باید با هوشیاری، بصیرت و دقت در انجام آن بکوشیم.


 

نام:
ایمیل:
* نظر: