گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۰۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
در آستانه هفته خبرنگار
نخستین همایش حقوق رسانه توسط بسیج رسانه و بسیج حقوقدانان استان فارس در شیراز برگزار شد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در این همایش با بیان اینکه نباید اجازه داد از رسانه‌ها استفاده ابزاری شود اظهار داشت: برخی رسانه‌ها ابزار برخی گروه‌ها و اشخاص هستند که این خیانت است.

علی القاصی‌مهر افزود: امروز باید جایگاه رسانه تقویت شود و در سایه حفظ آبروی افراد و حفظ و حرمت مسئولان تا زمانی که گناه کسی ثابت نشده آن را رسانه‌ای نکنند.

وی با بیان اینکه باید مراقب بود تا مسائل شخصی و صنفی را وارد مسائل رسانه‌ای نکنیم بیان کرد: رسانه خوب رسانه‌ای است که ابداع کننده اطلاع‌رسانی در عرصه‌های مختلف باشد و با نقد منصفانه و سازنده در بالا بردن سطح علمی جامعه نقش آفرین باشد.

القاصی‌مهر تصریح کرد: رسانه باید نقش پیشگیری در کاهش جرائم و آسیب‌ها داشته و نقدها را بدون غرض بیان کرده​ و به دنبال توانمندسازی جامعه باشیم.

رییس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی جامعه هدایت فکری، ثبات و آرامش در جامعه هستند که آرامش جامعه به دست شما رقم می‌خورد.

وی به موضوع‌های مختلف و مرتبط با جرایم مطبوعاتی اشاره کرد و افزود: امروزه بیشتر جرایمی که مطبوعات و رسانه‌ها گریبان‌گیر آن هستند در زمینه هتک حیثیت، افشای اسرار مردم و نشر اکاذیب است.

القاصی‌مهر همچنین در مورد پیشی گرفتن برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار گفت: در این حوزه برخی مواقع از واقعیت‌ها فاصله گرفته و آن خبر صحیح منتشر نمی‌شود و این در حالی است که به آن رسانه لطمه وارد کرده و باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان فارس همچنین در این نشست به تشریح مواد قانونی مرتبط با رسانه و تشریح جزییات آن پرداخت.

رییس سازمان بسیج رسانه استان فارس نیز اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی اصحاب رسانه با قانون مطبوعات و رسانه است.

میلاد امیری نژاد افزود: معتقدیم باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای اعتلای استان فارس بیشتر بهره ببریم.

وی بیان کرد: باید با یک وحدت رویه و رعایت قوانین مرتبط با رسانه به سمتی حرکت کرد تا بتوان به اهداف و برنامه‌ها دست یافت.

رییس سازمان بسیج رسانه استان فارس به محورهای همایش حقوق و رسانه اشاره و از مهم‌ترین آن را بررسی جرائم خاص رسانه‌ای،مصادیق جرائم مطبوعاتی، مسئولیت کیفری در جرایم مطبوعاتی عنوان کرد.

امیری‌نژاد همچنین با گرامیداشت هفته خبرنگار گفت: در این هفته نیز با یک برنامه ریزی منسجم برنامه‌هایی ویژه به این مناسبت برگزار می‌شود. خبرنگار امروز دارای جایگاه والایی در جامعه است و باید تلاش‌های این قشر زحمتکش پاس داشته شود.

در این مراسم، همچنین فروغی عضو هیئت منصفه مطبوعات به تشریح جزییات حقوق رسانه و جرم‌شناسی پرداخت.

بنابراین گزارش اداره کل دادگستری استان فارس، شورای اسلامی و شهرداری شیراز، انجمن روابط عمومی‌های فارس و همچنین انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بسیج رسانه و بسیج حقوقدانان را در برگزاری همایش حقوق و رسانه همراهی کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: