جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۲۲:۴۳
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
روابط عمومی سپاه جهرم گزارش داد:
اکنون و با تمام فرازها، فرودها، مسائل و مشکلات، شادیها و غمها، چشم همگان به این خواهد بود که آیا نسل دوم و سوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان جهرم نیز، مانند نسل اول موفق، پویا و شایسته در تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب خواهند بود یا خیر؟
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، همزمان با صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره)، دوم اردیبهشت ماه سال 1358، مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نهاد مقدس از همان روزهای اول در شهرستان جهرم توسط تعدادی از جوانان انقلابی تشکیل شد.

ابراهیم جمالی به عنوان اولین فرمانده و عضو هیأت موسسان سپاه در جهرم می باشد که به مدت 3 ماه این مسئولیت را بر عهده داشت.

سردار یداللهی دومین فرمانده سپاه در این شهرستان از اواسط سال 1358 تا اوایل سال 1363 این مسئولیت را عهده دار بود که با آغاز جنگ تحمیلی وظیفه آموزش و اعزام نیرو به جبهه های دفاع حق از باطل از جنوب فارس نیز برعهده آن سپاه بود.

از اواسط سال 1363 تا سال 1366 هادی رازقی به عنوان سومین فرمانده در رأس امور اجرایی سپاه قرار می گیرد.

سردار خلیل رستگار در سالهای پایانی جنگ از سال 1366 تا سال 1371 به عنوان سکان دار رهبری سپاه در جهرم معرفی و به عنوان چهارمین فرمانده سپاه آن شهرستان شناخته می شود.  

مرتضی عسکری پنجمین فرمانده ایست که از سال 1371 تا سال 1373 این مسئولیت را عهده دار می شود.

منصور میمنه به عنوان ششمین فرمانده سپاه در حالی معرفی می گردد که سازمان سپاه دچار تغییر و تحولاتی گردیده از جمله ورود درجه و جایگاه به سازمان سپاه. میمنه در دو دوره از سال 1373 تا 1376 و 1379 تا اوایل سال 1383 به عنوان فرمانده به انجام وظیفه می پردازد.

ناصر غفاری به عنوان هفتمین فرمانده سپاه جهرم پس از میمنه منصوب می شود که وی نیز دو دوره سه ساله از سال 1376 تا 1379 و 1383 تا  1386 این مسئولیت را عهده دار می شود.

محمد صادق شادمند به عنوان هشتمین فرمانده سپاه شهرستان جهرم از سال 1386 تا سال 1396 سکان دار رهبری این نهاد مقدس می گردد و با ده سال سابقه و خدمتگزاری در این مسئولیت، به عنوان با سابقه ترین فرمانده در جمع فرماندهان سپاه جهرم از وی یاد می شود.

گفتنی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان جهرم، قریب به 160 شهید پاسدار را در سالهای جنگ و دفاع مقدس، تقدیم به انقلاب نموده است.

اکنون و در سال جاری و با موافقت بازنشستگی سرهنگ شادمند از سوی سپاه فجر استان فارس، که شاید بتوان گفت آخرین بازمانده از نسل طلایی اول سپاه در شهرستان جهرم با تجربیات گرانبهای دوران انقلاب و دفاع مقدس بوده، نسل دومی جوان، پرانرژی و با انگیزه در رأس اجرای امور قرار گرفته است.

سرهنگ دوم پاسدار غلامرضا توکل به عنوان نهمین فرمانده و همچنین اولین فرمانده غیر بومی آن شهرستان می باشد که طی روزهای اخیر عهده دار مسئولیت سپاه شهرستان گردیده است.

اکنون و با تمام فرازها، فرودها، مسائل و مشکلات، شادیها و غمها، چشم همگان به این خواهد بود که آیا نسل دوم و سوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان جهرم نیز، مانند نسل اول موفق، پویا و شایسته در تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب خواهند بود یا خیر؟

 امید است که به مدد اهل بیت عصمت و طهارت، بهره گیری از منویات ولی امر مسلمین جهان، کرامت یک هزار و دویست شهید سرافراز شهرستان جهرم، همدلی و اتحاد کارکنان سپاه، کمک و حمایت علماء، روحانیون، فرهیختگان و بسیجیان گرانقدر شهرستان، بتوان این وظیفه ی خطیر را تا سرمنزل مقصود به خوبی عهده دار بود، انشاالله.

 تاریخچه فرماندهی سپاه جهرم از ابتدای تأسیس تا کنون

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: