جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۲۴:۱۲
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲

منصور کیانی‏ راد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تاکنون بیش از 180 نفر از اهالی روستای مهاباد بابت افزایش بافت روستایی ثبت ‌نام کرده‏اند و خواستار آن هستند تا باغاتشان حفظ شود و از بین نرود.

وی ادامه داد: مشکلات ناشی از این امر سبب شده است که اهالی با جهاد کشاورزی با مشکل مواجه شوند که 50 پرونده ساخت و ساز غیرمجاز از این روستا در دادگاه‏ های فیروزکوه مفتوح است.

کیانی همچنین به بیان عمده مسائل و مشکلات اهالی پرداخت و به نمایندگی از اهالی این روستا، خواستار توجه مسئولان به مشکلات موجود شد.

رئیس شورای اسلامی روستای مهاباد تصریح کرد: افزایش بافت روستایی و مناطق قدیمی این روستا که در بافت قرار ندارند، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: روشن شدن نحوه واگذاری مراتع روستا که هم‏ اینک به افراد غیر بومی واگذار شده، نیز خواست مردم مهاباد است.

کیانی همچنین بر لزوم تامین هر چه بیشتر امنیت در این روستا به خصوص در فصل تابستان و مواجهه با سیل گردشگران، رفع مشکل کمبود آب زراعی و بررسی آلودگی احتمالی آب شرب این روستا تاکید کرد.

رئیس شورای اسلامی روستای مهاباد تصریح کرد: مناطق ابتدای ورودی روستا، آسیاب و مزار که حداقل 25 خانوار را در دل خود جای داده ‏اند، مناطق خارج بافت محسوب شده و از مشکلاتی نظیر صادر نشدن جواز ساخت و تامین نشدن خدمات آب، برق و گاز رنج می ‏برند.
نام:
ایمیل:
* نظر: