کد خبر: ۱۱۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
سید محسن علوی خبر داد:
رئیس مجمع نمایندگان استان‌فارس از برگزاری نشست هیئت موسس انجمن حمایت از توسعه استان در مجلس خبر داد و گفت: نوذری به عنوان مسئول پیگیری بازگشت احداث پتروشیمی‌ها در استان فارس انتخاب شد.

به گزارش بیکافارس، سید محسن علوی با اعلام این خبر افزود: مسئولان استانی، کشوری از اعضای این انجمن هستند و مصوب شد مجمع نمایندگان استان هم به عنوان اعضا هیئت امنا در انجمن حمایت از توسعه استان فارس حضور داشته باشند که در این راستا بنا داریم تا  فارغ از نگاه‌های سیاسی، جناحی و منطقه‌ای و استفاده از تجربیات، تخصص‌ها و ظرفیت‌های مجمع نمایندگان در پیشبرد اهداف حمایت از  سرمایه‌گذاران، تولید و اشتغال گام‌هایی برداشته شود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس ادامه داد: این نشست به منظور بحث و تبادل نظر درباره استفاده از ظرفیت‌های استانی برای رشد و توسعه استان فارس و همچنین نحوه پیگیری و رایزنی مسائل و مشکلات استان تشکیل شد.

وی تاکید کرد: با توجه به تغییر در مجمع نمایندگان در هر دوره مجلس شاهد تغییر در نگرش مسیر توسعه استان بودیم، تشکیل کارگروهی که ثبات بیشتری داشته باشد و کمتر دستخوش تغییرات شد و از طرفی بتواند از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان، اقشار و گروه های سیاسی استفاده کند، اقدام بجا و ارزشمندی است که جا دارد از هیات موسس انجمن تقدیر و تشکر کنیم.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع انتقال پتروشیمی‌های پنج گانه  استان فارس به خارج از استان در حاشیه این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نتیجه بررسی‌ها، نشان دهنده این واقعیت بود که تصمیم‌گیری برای انتقال این صنایع به خارج از استان، سه سال قبل و در سکوت خبری، با توجه به عدم انسجام بین مسئولان استانی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: اعضای انجمن در این نشست با تاکید بر پرهیز از اختلافات سیاسی و محلی و حفظ انسجام داخلی بین مسئولان استانی، مقرر شد در راستای تذکرات و پیگیری‌های مجمع نمایندگان استان فارس مبنی بر خروج این صنایع از استان، از سوی انجمن نیز مکاتبه‌ای با زنگنه وزیر نفت انجام شود و عواقب خسارت‌بار ناشی از چنین اقدامی را به او متذکر شویم و همچنین نوذری رئیس هیئت موسس انجمن حمایت از توسعه استان فارس به عنوان مسئول پیگیری برای بازگشت و احداث پتروشیمی‌ها و پروژه اتان‌گیری داخل استان فارس انتخاب شدند.

لازم به ذکر است، این نشست در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: