جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
هفته بسیج گرامی باد

خدمات رسانی بسیجیان جامعه پزشکی فارس به مردم بخش پاسارگاد همزمان با هفته بسیج/ انجام بیش از 7هزار معاینه پزشکی در طول 3روز 


بسیجیان سازمان جامعه پزشکی فارس، همزمان با هفته بسیج، با حضور در بخش پاسارگاد، شهر مادرسلیمان، با همکاری شبکه بهداشت و درمان پاسارگاد، به ارایه خدمات پزشکی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ، در طول روزهای یکم تا سوم آذر، در گرامیداشت هفته ملی بسیج، بسیجیان جامعه پزشکی فارس، در ادامه برنامه های خدمات رسانی به مردم اقصی نقاط استان فارس، در جمع مردم شهر مادرسلیمان، در بخش پاسارگاد حضور یافته و به مردم این منطقه و همچنین روستاها و شهرهای اطراف، خدمات پزشکی و پیراپزشکی ارایه کردند.

دکتر "فرخ بهارلوئی" رییس بسیج جامعه پزشکی استان فارس، در این خصوص، گفت: با توجه به همکاری های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در برپایی اردوهای جهادی در مناطق محروم استان، با هدف دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت که از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز هست، این بار بسیجیان جامعه پزشکی فارس، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شبکه بهداشت و درمان پاسارگاد، در جمع مردم مادرسلیمان حضور یافتند.

او با اشاره به انجام اقدامات غربالگری، از 10 روز پیش از برگزاری این اردوی جهادی، برای شناسایی بیماران، ساماندهی صحیح خدمات رسانی به آنان در طول روزهای برپایی اردو، با همکاری پزشکان شبکه بهداشت و درمان پاسارگاد، اعزام تیم های پزشک عمومی به منطقه و ده گردشی، افزود: با این اقدام، کار ارایه خدمات در طول روزهای برگزاری، با سرعت بیشتری انجام پذیرفت.

استقرار اتوبوس اتاق عمل، اتوبوس ریکاوری، اتوبوس تزریقات و پانسمان، یونیت های دندانپزشکی، خدمات آزمایشگاه، همچنین بهره گیری از امکانات بیمارستان امام جعفر صادق(ع) پاسارگاد و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، دیگر مواردی بود که رییس جامعه پزشکی فارس در مورد این اردوی جهادی به آن ها اشاره کرد و ادامه داد: در طول سه روز برگزاری این اردو، با حضور بیش از 60 نفر- روز پزشک عمومی و متخصص، 3 هزار و صد بیمار معاینه پزشکی شدند.

دکتر بهارلوئی از حضور بیش از 60 نفر- روز نیروی پیراپزشکی و 90 نفر نیروی اجرایی و پشتیبانی در طول سه روز برپایی این اردو خبر داد و گفت: با حضور و همدلی بسیجیان جامعه پزشکی و در دو نوبت صبح و عصر، 6هزار و 750 نفر – خدمت، به مردم منطقه ارایه شد، همچنین حدود 30 بیمار نیز برای دریافت خدمات تخصصی تر، به صورت رایگان، به بیمارستان های شیراز ارجاع شدند.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با بیان اینکه بخش پاسارگاد، با جمعیت عشایری، هفت هزار نفر نیرو زیرمجموعه دارد، ادامه داد: در طول این روزها، علاوه بر مردم این منطقه، از شهرستان های اطراف نیز با مراجعه به محل برپایی اردو، از خدمات پزشکی و سلامت بهره مند شدند.

او یادآور شد: توزیع هزار و دویست بسته لوازم التحریر، همچنین برنامه ریزی برای تعمیر مسجد و بهسازی چند مورد از منازل مسکونی منطقه که با مشارکت بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در اختیار بسیج جامعه پزشکی فارس قرار داده شده، دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

 با حضور نیروهای جهادگر بسیجی، خدمات غربالگری همچنین معاینه های تخصصی قلب، کلیه، گوش و حلق و بینی، زنان، خدمات آزمایشگاه، دندانپزشکی و توزیع دارو، به مردم منطقه ارایه شد.

مهندس "عبدالله بهادری" سرپرست شبکه بهداشت و درمان پاسارگاد نیز با اشاره به این خدمت جهادی و همکاری های این شبکه، برای برپایی هرچه بهتر اردوی جهادی، گفت: با حضور نیروهای جهادگر بسیجی، خدمات غربالگری همچنین معاینه های تخصصی قلب، کلیه، گوش و حلق و بینی، زنان، خدمات آزمایشگاه، دندانپزشکی و توزیع دارو، به مردم منطقه ارایه شد.

او با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی نیز در کنار بیمارستان صحرایی برای بازدید عموم برپا شده بود، افزود: با هدف بهبود کیفیت خدمات بیمارستان صحرایی سپاه فجر، آزمایشگاه درمانگاه مادر سلیمان بخش پاسارگاد نیز در اختیار بهداری سپاه فجر قرار داده شده است.

منبع خبر وب دا

نام:
ایمیل:
* نظر: