کد خبر: ۱۱۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۱
با حضور فرمانده بسیج مستضعفین صورت گرفت:
به گزارش تنویر استهبان به نقل از سپاه نیوز، در دومین روز از سفر سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با شهریاری نماینده مجلس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده سپاه استان سیستان و بلوچستان؛ مرکز مدیریت و مداخله در بحران به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان افتتاح شد.

در آیین افتتاح این مرکز سردار غیب‌پرور با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته گفت: با توجه به عدم مطلوبیت شاخص‌های بهداشت و درمان در این استان؛ راه‌اندازی و توسعه‌ی مراکز درمانی و آموزشی ضروری است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با ابراز نگرانی از نبودن بیمارستان در برخی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به آنکه در کشور ما بلایای طبیعی نظیر زلزله زیاد هست لذا می‌طلبد مسئولان  نسبت به ایجاد چنین مراکزی اقدام نمایند.

وی افزود: باید بحث زلزله و بلایای طبیعی را در دو بخش پیشگیری و آموزش‌های همگانی جدی بگیریم که متاسفانه خیلی عمیق و جدّی به اینها پرداخته نشده است.

سردار غیب‌پرور به رییس بسیج جامعه پزشکی تاکید کرد: فراخوانی جامعی در تمام کشور صورت گیرد تا با یک هم‌افزایی کامل و جامع، نظیر این مرکز در گام نخست در مراکز استان‌ها و سپس بعد از آن حتی در شهرستان‌ها نیز ایجاد گردد.

وی به نیازهای ضروری مردم در حوادث گفت: اولین مسئله ای که مردم را با مشکل مواجه می‌کند آب سالم و آشامیدنی است که بایستی در حوادث، نیازها را سریعا احصاء نموده و با برنامه‌ریزی برطرف کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به کمک‌های بسیج در زلزله کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: مردم ما مردمی عاطفی و بی‌بدیل هستند که در بلایا نیز بایستی به کمک‌های مردمی توجه کرده و نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد محلّه‌ای را جدّی بگیریم.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در این مراسم با قدردانی از حمایت‌های همه جانبه فرمانده سپاه سلمان در راستای پیگیری و راه‌اندازی این مرکز گفت: مرکز مدیریت و مداخله در بحران شاه کلیدی است که در استان سیستان و بلوچستان برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است.

رئیس‌زاده افزود: این مرکز که اولین مرکز در کشور است با همدلی وحدت بین مردم و مسئولان و تحرک و انگیزه مسئول بسیج جامعه پزشکی استان به بهره‌برداری رسیده است در حوزه زیرساخت‌ها افکار و اندیشه‌ها، کشور ما مقاوم و مستحکم شود این مرکز به عنوان مرکز مدام مستمر و برای مقابله با بحران‌ها و حوادث راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: آموزش مقابله مدیران مختلف دستگاه‌های دولتی با بحران‌ها در این مرکز پیگیری می‌شود قطب آماده‌سازی و آموزش مسئولان و مردم در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: