کد خبر: ۱۱۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
کارشناس سوری:

به گزارش  تنویر استهبان به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ملاذ مقداد" کارشناس سوری مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم درباره تحولات اخیر در سوریه صحبت کرد.

همانطور که داعش را از بین بردیم باید سوریه را از لوث النصره هم پاکسازی کنیم

وی در این مصاحبه درباره عملیات ارتش سوریه در حومه شهر ادلب گفت: زمانی که درباره حومه ادلب حرف می‌زنیم در واقع درباره خطوط مقدم جبهه النصره حرف می‌زنیم که همان گروه القاعده در سرزمین شام است و جامعه بین‌الملل این گروه را به عنوان گروهی تروریستی معرفی کرده است و همانطور که سوریه را از لوث داعش پاکسازی کردیم می‌بایست این کشور را از وجود جبهة النصره نیز پاکسازی کنیم. این عملیات از سه محور اساسی آغاز شد و اولین محور منطقه شمال شرق استان حماه و محور دوم از سوی غرب به سوی ادلب بوده و منطقه سوم جنوب شرقی حلب بوده و و نیروهای سوری در فرودگاه این منطقه به هم رسیدند که نقطه‌ای بسیار مهم و استراتژیک برای آزادسازی کامل ادلب به شمار می‌آید.

ترکیه همچنان از تروریسم حمایت می‌کند

مقداد افزود: از ترکیه به عنوان کشور ناظر بر آتش‌بس انتظار می‌رفت که مسئولانه‌تر رفتار می‌کرد و سازمان‌های  تروریستی در ادلب و به صورت مشخص گروه القاعده را متلاشی می‌کرد اما شاهد آن بودیم که ترکیه خود حامی این سازمان تروریستی بوده و حمله سوریه به این گروه تروریستی را نقض آتش بس توصیف کرده است. متاسفانه ترکیه همچنان در مسیر حمایت از تروریسم حرکت می‌کند و در نتیجه از مسیر پایبندی به توافقی که امضا کرده خارج شده است.

حمله ترکیه به عفرین نقض حاکمیت سوریه است

این کارشناس مسائل سوریه درباره حمله ترکیه به شهر عفرین سوریه گفت: ترکیه در حال مبارزه با تروریسم با استفاده از تروریست‌هاست. ما حضور ترکیه در سوریه را کاملا رد کرده و آن را اشغالگری می‌دانیم و در همین راستا حضور آمریکایی‌ها در خاک سوریه را نیز رد می‌کنیم. معتقدیم که هرگونه مداخله در شهر عفرین نقض حاکمیت سوریه به شمار می‌آید و از همپیمانان خود می‌خواهیم که مانع از این اقدام ترکیه شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: