کد خبر: ۱۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
حوزه مقاومت بسيج فاطمه الزهرا (س) فراشبند همزمان با جشن ميلاد امام حسن مجتبی (ع) كارگاه آموزشي سبك زندگي امام حسن مجتبي(ع) را با سخنراني خواهر اسدي دشتي با حضور گسترده بسيجيان در نماز خانه حوزه مقاومت بسيج امام رضا (ع) برگزار نمود

به گزارش خبرنگار پیام زینب (س) از فراشبند - خواهر دشتي ضمن تبريك عيد ميلاد امام حسن (ع) عنوان نمودند كه : توصيه مقام عظماي ولايت در جهت گراميداشت مقام معصومين ( علیهم السلام ) فقط به گرفتن جشن شادي يا عزا براي آنان نيست بلكه وظيفه همه مسئولين فرهنگي و خطبا اين است كه روش  زندگي معصومين ( علیهم السلام ) را براي مردم تشريع كنند و منش و روش آنان را در اجتماع ترويج دهند و تبليغ كنند اينكه آنان به عنوان حجت هاي خدا در زمين چگونه زندگي كردند و چرا ائمه همه به دست حاكمان زمان خود به شهادت رسيدند ، زندگي معنوي و شيوه زندگي مادي  و برخورد آن ها با دنيا چگونه بوده است ؟ چه خطراتي از طرف آنان دشمنان دين را تهديد مي كرد كه منجر به شهادت  آنان شد.

تعامل آن ها با مردم چگونه بوده است ؟ نظرات و رفتار آنان در حقوق مردم در فرهنگ و ادب ، در سياست و اقتصاد چگونه بوده است .

ضرورت امام شناسي : سؤال مي شود چه لزومي دارد و يا چه فايده اي دارد شناختن افرادي كه صدها سال پيش زندگي كرده و امروز نيست؟ اول اينكه به اعتقاد ما مسلمين هنوز امام و حجت خدا بر روي زمين زندگي مي كنند پس آن ها نمرده اند و سيره و روش پيامبر(ص) و فرزندان او امروز هم توسط جانشين آن ها اجرا مي شود .دوم آنكه جامعه بدون امام به انحراف و انحطاط كشيده مي شود مطالعه تاريخ حكومت ستمگران گذشته نشان مي دهد كه بدون حاكميت امام نه رفاه براي مردم است و نه عدالت ، نه اخلاق و نه دين .

تاريخ ملت ها به ما ثابت كرده است كه هر جا تبعيت از امام معصوم (ع) يا نماينده او نباشد جامعه مورد تعرض ظالمان و سود جويان قرار مي گيرد و فقط عده اي  قدرتمند از اقتصاد ، صنعت و نيروهاي انساني و همه نعمات خدا در زمين استفاده مي كنند.

مثلاً ظلم و ناامني در عراق و افغانستان ، بحرين و... و سوم اينكه  آيا فقط گريه كردن و جشن گرفتن براي ائمه ( علیهم السلام ) كه واسطه فيض خدا در زمين هستند و مايه هدايت جامعه و نجات مردم از فساد اجتماعي و فردي هستند كافي است؟

انتهای متن /224224
نام:
ایمیل:
* نظر: