کد خبر: ۱۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
وجود چند میلیون زن و دختر بسیجی در دانشگاه ها، ادارات، کارخانجات، حوزه های علمیه و به خصوص در مدارس چتر گسترده ای از فرهنگ انقلابی و دینی را در سرتا سر کشور باز نموده است.

بسم ا... الرحمن الرحیم

 زنان ایران همانند مردان در به­ ثمر رساندن انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا نموده ­اند حمایت مادی و معنوی زنان مسیر دست یافتن به پیروزی بزرگ انقلاب را هموار کرد، شور و نشاط انقلابی و انگیزه ­ی دینی خواهران بسیجی موانع و مشکلات سد راه به ­ویژه نگرش­ های منفی کارگزاران و مردانی که قائل به فعالیت­ های اجتماعی زنان نبوده­ اند را کنار زده و هم­ ردیف مردان در شکوفایی انقلاب نقش ­آفرینی کرده ­اند.

 خدمات زنان در هشت سال دفاع مقدس و تربیت فرزندان نسل دوم و سوم انقلاب و بالاخص دفاع فرهنگی زنان و دختران بسیجی در برابر سناریوهای رنگارنگ امپریالیسم فرهنگی غرب، روحی دوباره بر کالبد زنده و پویای جامعه ایران دمید؛ حقیقتاً بسیج خواهران را می­ توان موتور حرکت اجتماعی و سیاسی زنان ایران دانست.

وجود چند میلیون زن و دختر بسیجی در دانشگاه­ ها، ادارات، کارخانجات، حوزه­ های علمیه و به­ خصوص در مدارس چتر گسترده­ ای از فرهنگ انقلابی و دینی را در سرتاسر کشور باز نموده است.

چنین تشکل عظیمی طی سه دهه گذشته، خدمات ارزشمندی از خود به جای گذاشته است. بسیج مثل خود انقلاب از آیات الهی است.

مشارکت زنان بسیجی در مسیر اعتلای نظام جمهوری اسلامی از  سابقه  تاریخی 30 سال برخوردار می­ باشد که اوج تبلور آن در هشت سال دفاع مقدس بوده و درقالب فعالیت­ های پشتیبانی جبهه،   به­ عهده گرفتن مسئولیت زندگی برای حضور بی­ دغدغه همسران در جبهه­ ها و بالاخص حضور مستقیم در مناطق جنگی و عملیاتی به­ منظور امداد رسانی یا حتی نبرد با دشمن تحقق یافته است، پس از جنگ نقش ­آفرینی زنان بسیجی از مرحله دفاع در برابر تهدیدات سخت تا مقابله فکری و فرهنگی در قبال تهدیدات نرم تغییر یافت، مشارکت جدی در عرصه­ های سیاسی و به­ دنبال آن فعالیت­ های سازندگی پس از جنگ بالاخص در حوزه­ های بهداشت و درمان و مهمتر از آن مباحث فرهنگی در زمینه ترویج احکام و مبانی اعتقادی اسلام،  ترویج عفاف و حجاب و سایر مباحث ارزشی، بزرگداشت حماسه دفاع مقدس و سایر موضوعات مرتبط با ارزش­های اسلام و انقلاب چشمگیر است، به­ فضل خداوند تشکل بسیج در همه اقشار از جمله دانشجویان، دانش­ آموزان، فرهنگیان، کارمندان ، بسیج محلات و ... فعال بوده و خیل عظیمی از بانوان درقالب بسیجی در زمینه ­های متعدد فعال  می ­باشند.

نقطه اوج درخشش تفکر بسیجی صحنه عاشوراست و اصل و ریشه این تفکر در ذات دعوت انبیای الهی نهفته است.

بسیج جامعه زنان به دنبال ترویج این تفکر با الگوی فاطمی است،  در سیزدهم مرداد سالروز شهادت مریم فرهانیان که به­ عنوان روز قشر بسیج جامعه زنان نامگذاری شده است به ­عنوان نقطه عطف حرکت­ های ارزشمند بانوان بسیجی مجدداً پیمان می­ بندیم که برای اعتلای دین خدا و ترویج فرهنگ ناب انقلاب اسلامی با تمام توان تلاش نماییم.

ان­شاءا... لطف خداوند متعال  و عنایات حضرات معصومین( علیهم السلام ) و برکت خون پاک شهدا یاریگر ما باشد.

والسلام

انتهای متن/زنان نیوز

برچسب ها: بیانیه ، روزقشر
نام:
ایمیل:
* نظر: