يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۱۵
كاروان شهادت همچنان به پيش مي رود و خوباني را كه لياقت همراهي داشته باشند با خود همراه کرده و آنان را جاودانه ی نسلها مي سازند. سه برادر با این کاروان به سوی ابدیت پرواز کردند و اکنون ما مانده ایم و راه این شهدا !!

به گزارش خبرنگار تنویر از خرامه، شهيد قربان سلطاني پس از طي دوران كودكي در زير سايه مهربان و صميمي پدر و مادر وارد اجتماع بزرگتر، مدرسه شد و تحصيلات خود را تا سال دوم راهنمايي به پايان رساند و بعد از مدتي كار مزرعه كشاورزي و ياري رساندن پدر در امر كشاورزي در سن پانزده سالگي به جبهه اعزام شد كه جهت خدمت به جزيره مجنون رفت و در عمليات بدر شركت كردند و در اين عمليات در تاريخ 14/12/1363 مفقود شد، كه پس از سالها چشم انتظاري خانواده، پيكرمطهرش در شهريور ماه سال 1379 پيدا شد و در تاريخ 3/6/1379 در جوار برادرا ن شهيدش، رمضان و منوچهر سلطاني به خاك سپرده شد.

طلبه بسيجي، شهيد رمضان سلطاني دوران ابتدايي و راهنمايي را در روستاي خود با موفقيت پشت سر گذاشت و 4 سال مقطع متوسطه را با جديت در دبيرستان داريون به اتمام رساند و ديپلم گرفت، سپس جهت بهره گيري از علوم ديني راهي شيراز شد، مدتي را در حوزه علميه شيراز به كسب علوم ديني پرداخت، سپس جهت كسب فيض از علمای فاضل راهي قم شد و يك سال در آنجا دوره ديد و بعد از آن راهي مدرسه اماميه اصفهان شد و درس خود را تا مقطع ديپلم طلبگي در آنجا به پايان رساند، بعد از فراگيري مقداري از علوم ديني جهت خدمت عملي به اسلام و اداي دين به كشور عزيزمان، از طريق بسيج راهي جبهه شد و براي خدمت به اسلام و مبارزه با كفار بعثي راهي شلمچه شد و در عمليات كربلاي 4 شركت كرد كه عاشقانه در تاريخ 4/10/65 با اصابت تركش خمپاره به بدن مباركش راهي ديار ابديت گشت و روشني بخش تاريخ ايران و اسلام گرديد.

منوچهر سلطانی يكي ديگر از شهداي هشت سال دفاع مقدس است كه در خانواده مومن و متدين سلطانی به دنيا آمد و تحت سرپرستي پدري مهربان و مادري دلسوز بزرگ شد، جهت علم آموزي همانند ديگر همسالانش به مدرسه رفت و توانست تحصيلات خود را تا راهنمايي ادامه دهد كه شهادت زود هنگامش مانع از ادامه تحصيلش شد، اما به دانشگاهي رفت كه استادانش، پيامبر و امامان و همكلاسي هايش، شهيدان بودند. او تحصيل در اين دانشگاه را به تحصيل در مدارس معمولی ترجيح داد، و بدين خاطر از ادامه تحصيل دوري كرد. در سن 16 سالگي عازم جبهه شد و جهت خدمت به محل شهادت برادرش، جزيره مجنون رفت و خود نيز در تاریخ 20/12/1366 از آنجا به سوي آسمانها پرواز كرد و وصال يار و همنشيني با برادران شهيدش را بر عالم مادي دنيا ترجيح داد و شربت شهادت را نوشيد.

پيام خانواده شهيد:

جوانان با حفظ حجاب خود و خواندن نماز و قرآن و به جا آوردن عمل صالح، راه شهيدان را ادامه دهند و بدانند كه اين شهدا بودند كه امنيت را به جامعه آوردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: