شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۳۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
پیشرفته‌ترین سطح زباله فناورانه جهان در انگلیس مورد کارآزمایی قرار گرفته که به باور شورای شهر لندن، علیرغم قیمت بالای آن می‌تواند پول زیادی را صرفه جویی کند.
سطل زباله خورشیدی BigBelly نور خورشید را گرفته و از آن برای فشرده‌تر کردن زباله تا یک هشتم اندازه اولیه استفاده می‌کند.

قیمت اجاره این سطل زباله فناوری پیشرفته در صورت اجاره پنج ساله، سالانه هزار پوند است اما به دلیل ظرفیت زیاد آن، می‌تواند پول زیادی را در سفرها و سوخت خودروهای زباله جمع‌کن ذخیره کند.

این دستگاه خورشیدی با یک باتری 12 ولتی کار می‌کند و تنها به هشت ساعت نور خورشید در ماه برای کار نیاز دارد. این سطل زباله اکنون در مرتون در جنوب غرب لندن مورد آزمایش قرار گرفته است.

بنابر اعلام شرکت انرژی و نیروی Kyron، توزیع کننده سطل زباله خورشیدی BigBelly، فناوری فشرده‌ساز، ظرفیت جمع آوری زباله را شش تا هشت برابر سطل های عادی افزایش می‌دهد.

در نتیجه این سطل نشان داده که میزان جمع‌آوری زباله مورد نیاز را تا 86 درصد کاهش می‌دهد.

هر فشرده‌ساز به یک سیستم ارزیابی بی‌سیم مجهز است که تیم‌های جمع‌آوری زباله را قادر به مشاهده پر بودن سطلها در رایانه و تلفنهای هوشمند می‌سازد.

این سیستم زمانی که سطل زباله تا 85 درصد پر شده باشد، پیامک یا ایمیلی مبنی بر نیاز به تخلیه ارسال می‌کند.

شورای مرتون بر 30 سطل زباله سرمایه‌گذاری کرده و در صورت موفق بودن این آزمایش یک ساله، پیش‌بینی کرده که سالانه 15 هزار پوند در مخارجی مانند هزینه سفرها و سوخت خودروها صرفه‌جویی خواهد شد.

شرکت Kyron همچنین در حال ساخت سطل‌های زباله بازیافتی است که توسط بسیاری از شوراها مورد استفاده هستند.

به گفته سازندگان، این محصولات با در نظر گرفتن هزینه تعداد دوره‌های جمع‌آوری، کارکنان و سوخت، هزینه جمع‌آوری و دفع را برای مشتریان تا 70 درصد کاهش داده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: