پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۵۹:۴۴
کد خبر: ۱۲۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
معاون سیاسی نیروی قدس:
معاون سیاسی نیروی قدس گفت: سردار سلیمانی اهداف آمریکا درمنطقه را به ناکامی و هرجا آمریکایی ها پا گذاشتند با مانع بزرگی به نام سردار سلیمانی مواجه شدند.

به گزارش تنویر سردار احمد کریمخانی معاون سیاسی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در مراسم گرامی داشت یکمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی شهید مظاهری شهر گله دار شهرستان مهر برگزار شده بود با بیان اینکه تاریخ از شناخت و قضاوت در مورد شهید سلیمانی عاجز است و باید سالها بگذرد تا بشریت بداند شهید سلیمانی چه خدماتی داشته اظهار داشت: سردار سلیمانی بیش از ۴۰ سال مجاهدات داشته که بخش اعظم آن در گمنامی است و شناخت مردم به دهه آخر مجاهدت ایشان باز می گردد.

معاون سیاسی نیروی قدس با بیان اینکه سردار سلیمانی هیچ گاه مغرور نشد و پیروزی را از الطاف خدا می دانست بیان داشت: شهید سلیمانی کار را فقط برای رضای خدا انجام می داد و یکی از مؤلفه های اصلی در مکتب حاج قاسم اخلاص است.

سردار سلیمانی مانع بزرگی مقابل اهداف آمریکا درمنطقه بود

وی ولایتمداری را یکی دیگر از مؤلفه های مکتب شهید سلیمانی برشمرد و ایشان را در نظر، بیان و عمل ولایتمدار دانست و تصریح کرد: حاج قاسم قسم جلاله یاد کرد که میزان اتصال به ولی فقیه از شئون عاقبت بخیری است و این اندازه محبتی که مردم نسبت به شهید سلیمانی نشان دادند و این شهادت از ولایت مداری ایشان است.

کریم خانی گفت: انقلابی گری خط قرمز حاج قاسم بود و در مقابل کسی که میخواست به انقلاب خدشه وارد کند ذره ‌ای کوتاه نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه اولین بار وزیر امور خارجه آمریکا سه سال و نیم قبل واژه حذف سردار سلیمانی را به کار برد ولی مهمتر از نحوه شهادت سردار سلیمانی اینست که چرا آمریکایی‌ها دست به این خباثت زدند‌، بیان داشت:سردار سلیمانی تمام طرح ها و راهبردهای آمریکا در منطقه را به بن بست کشاند، زمانیکه نظریه برخورد تمدن ها مطرح شد آمریکایی ها گفتند نزاع آینده بین تمدن اسلام و غرب است و از همین رو طرح خاورمیانه بزرگ را جهت تجزیه کشورهای اسلامی مطرح کردند.

سردار سلیمانی مانع بزرگی مقابل اهداف آمریکا درمنطقه بود

وی با بیان اینکه آمریکا در این طرح به دنبال دستیابی به ۵ هدف بود تصریح کرد: اولین هدف تضمین امنیت رژیم اشغالگر قدس بود و بحران هایی که در عراق و سوریه به وجود آمد در راستای تامین امنیت رژیم صهیونیستی بود.

کریمخانی حفظ و تثبیت قدرت و هژمونی آمریکا در منطقه و دنیا را دومین هدف آمریکا برشمرد و تاکید کرد: آمریکا با وجود ۷ تریلیون دلار هزینه در عراق زمانی که رئیس جمهور آمریکا می خواهد وارد عراق شود شبانه و با چراغ خاموش در یک فرودگاه نظامی می نشیند و کمتر از یک ساعت باز می گردد.

وی ادامه داد: با انهدام پهباد فوق پیشرفته آمریکایی، توقیف نفتکش انگلیسی و بیرون آوردن روح اله زم از چنگال سرویس اطلاعاتی فرانسه قدرت و هیمنه آمریکا زیر سوال رفت، این هدف توسط جمهوری اسلامی و بخش عمده‌ای از آن توسط سردار سلیمانی ناکام ماند.

معاون سیاسی نیروی قدس بیان داشت: هدف سوم آن ها تسلط بر انرژی منطقه از طریق تحریم نفت ایران و صادر کردن نفت سایر کشورها بود.

وی اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی را چهارمین هدف آمریکا برشمرد و تاکید کرد: سردار سلیمانی در این بخش فوق العاده عمل کرد و پروژه داعش هم در همین راستا اجرا شد، برای سردار سلیمانی غزه اهل تسنن و فوعه و کفریا شیعه که 5 سال در محاصره بودند فرقی نداشت و اساسا بحث داعش شیعه و سنی نبود، در واقع داعش یک قرائت جدید و خطرناک از اسلام بود.

کریمخانی با بیان این که خانم کلینتون در کتاب خاطراتش می نویسد که به 120 کشور سفر کرده تا با ظهور داعش این گروه تروریستی را به عنوان دولت به رسمیت بشناسند اظهار داشت: داعش محصول یک ماه و دوماه نبود و دشمن حد اقل 10 سال تلاش کرده تا یک گروه تروریستی اینچنینی در حوزه اعتقادی به وجود بیاورد تا دست به چنین جنایاتی بزند و سردار سلیمانی شهادت دادند که در طول تاریخ پدیده ای خطرناک تر از داعش ندیده ایم.

وی ادامه داد: در سوریه با بیش از 250 گروه تروریستی می جنگیدیم که وجه مشترک همه آن ها دشمنی و عناد با جمهوری اسلامی بود.

معاون سیاسی نیروی قدس با بیان اینکه آمریکایی ها تصمیم گرفتند جنگ تمدن ها را به جنگ درون تمدنی تبدیل کنند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند این جوانانی که عضو داعش شدند یک سری جوان نادانند و دشمن اصلی سرویس های جاسوسی هستند که این جوان ها را وارد این صحنه کردند تا با اسم اسلام، اسلام را بدنام کنند.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی موسسات غربی دهه ی 50 میلادی اکثر جمعیت فرانسه مسلمان هستند گفت: این ها از همین الان فکر آن روز را می کنند، از همین رو در صددند قرائتی از اسلام به نمایش بگذارند که نه تنها غیر مسلمانان حتی خود مسلمانان هم وحشت کنند، یک چنین پدیده ای را سردار سلیمانی ناکام گذاشتند.

سردار کریمخانی هدف پنجم آمریکا را مقابله با افزایش قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی برشمرد و بیان داشت: شهید سلیمانی در همین رابطه گفتند که در طول تاریخ انقلاب هیچگاه به اندازه امروز نظام جمهوری اسلامی اقتدار نداشته است.

سردار سلیمانی مانع بزرگی مقابل اهداف آمریکا درمنطقه بود

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی این 5 هدف آمریکا را به ناکامی کشاند اظهار داشت: هرجا آمریکایی ها پا گذاشتند با مانع بزرگی به نام سردار سلیمانی مواجه شدند که سردار سلیمانی نیز از عقبه ای به نام جمهوری اسلامی ایران و گروه های مقاومت داشت که هر کدام به سهم خود در این پیروزی نقش داشتند.

معاون سیاسی نیروی قدس با بیان این که آمریکایی ها فکر نمی کردند با شهادت سردار سلیمانی مردم تا این اندازه عشق و ارادت نشان دهند گفت: ولایت مداری و دفاع از ارزش ها از شاخصه های بارز شهید سلیمانی است و به واسطه ی همین شاخصه هاست که خداوند عشق سردار سلیمانی را در دل ملت گذاشت، نه تنها ملت ما بلکه در عراق، سوریه، لبنان و در یک سال گذشته تا قبل از این ایام بالای 570 مراسم برای سردار سلیمانی در آمریکا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه انتقام سخت مطالبه بحق مردم و مورد تاکید رهبری است، اظهار داشت: با هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد ما یک سیلی سخت به آمریکا زیدیم که البته در نوع خود یک اقدام بسیار بزرگ است که نباید کم اهمیت جلوه داده شود.

سردار کریمخانی تاکید کرد: انتقام سخت قطعا گرفته خواهد شد اما باید صبر و حوصله داشت، حتی اگر ترامپ، وزیر امورخارجه آمریکا و وزیر دفاع که مثلث شوم ترور هستند کشته شوند انتقام سخت نیست، انتقام سخت اخراج آمریکا از منطقه است.

وی با بیان اینکه مصوبه اخراج آمریکایی از عراق به برکت خون شهید سلیمانی توسط پارلمان عراق تصویب شد و به عنوان برگ برنده ای دست ما و نیرهای مقاومت در عراق است بیان داشت: امروز آمریکایی ها شرایطشان از هر زمان دیگر در عراق بدتر است و از 8 پایگاه در عراق 5 پایگاه را تخلیه کرده اند.

معاون سیاسی نیروی قدس با بیان اینکه امروز شاهد مسابقه کشورهای عربی برای پیوستن به رژیم اشغالگر قدس هستیم گفت: جای تاسف دارد که این کشورها می خواهند امنیت خود را به رژیمی گره بزنند که به شدت در تضمین امنیت خود دچار مشکل است.

وی در ادامه اظهار داشت: گزارشی از وضعیت کشور به سردار سلیمانی ارائه دادیم که از نظر خودمان قدری نگران کننده بود اما سردار گفت در طول 40 سال عمر انقلاب شرایطی از این بدتر هم داشته ایم اما همواره 3 عامل باعث عبور نظام از این گردنه های سخت شده است.

سردار کریمخانی اولین عامل را لطف و اراده الهی برشمرد و بیان داشت: لطف و اراده الهی شامل حال ما می شود، اگر باور کنیم و با کوچکترین مشکلی فکر نکنیم کار تمام است.

سردار سلیمانی مانع بزرگی مقابل اهداف آمریکا درمنطقه بود

وی ادامه داد: دومین عامل رهبری و مدیریت حکیمانه ایشان است که وسط میدان ایستاده اند و گفتمان مطرح می کنند و تبیین می کنند.

سردار احمد کریمخانی معاون سیاسی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: سومین عاملِ عبور نظام از گردنه ها مردم هستند به شرط این که قدر مردم را بدانیم، مردم هیچ جایگزین دیگری برای این نظام ندارند به شرط این که ما باور داشته باشیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: