يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۲۶:۰۵
کد خبر: ۱۲۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
بمناسبت ارتحال امام خمینی(ره) برگزار شد
این مراسم با حضور مسئولین ، مردم و بسیجیان و با سخنرانی سردار کریمی معاون سیاسی ناجا به همت حوزه امام علی(ع) گله دار برگزار شد
به گزارش تنویر مراسم ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب و قیام ۱۵ خرداد در شهر فال برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولین ، مردم و بسیجیان و با سخنرانی سردار کریمی معاون سیاسی ناجا به همت حوزه امام علی(ع) گله دار برگزار شد رضایی فرمانده ناحیه سپاه مهر در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب تشیع، ویژگی های شخصیتی امام را بیان کردند.

 در ادامه سردار کریمی ضمن تقدیر و قدردانی از تمامی دست اندر کاران و تسلیت به مناسبت شهادت رئیس مذهب جعفری و رحلت جانگذار امام راحل سخنانی در مورد این مرد بزرگ بیان کردند.
وی در ابتدا گفت با عصمت معصومین، این عزیزان را از دست ما خارج کردند یعنی اینکه عصمت زمانی به کار ما می آید که چون نسخه آنها بدون خطاست ولی تعریف کردند و هر موقع گفتیم امام صادق گفتند که او معصوم است و اگر گفتیم پیامبران و امامان اینجور زندگی می کردند گفتند آنها معصوم بودند یعنی معصوم از این بابت که کمک ما شده و ما را از اهلبیت دور کرده باشد. ولی می توانیم به انسانی که در بین ما زندگی کرده و قیامش را دیدیم و خنده هایش را دیدیم و بغض هایش را دیدیم اعتماد کنیم.  

 امام خامنه ای حفظه الله فرمودند که امام معصوم نبود ولی به مرزهای عصمت نزدیک شد. مردی که حقیقتاً بعد از پیامبران و ائمه معصومین علیهم السلام کسی را نمی شود با او مقایسه کرد او کسی بود که شهید سلیمانی در ابتدای وصیت نامه خود گفت خدایا اگر چه در زمان رسول الله و صحابه او نبودم ولی قرن به قرن زمان به زمان من را در کنار امام راحل رساندی و این عظمت امام راحل را می رساند.

سردار کریمی گفت:اگرچه با همه گیری ویروس کرونا توفیق زیارت در کنار مرقد آن مرد بزرگ این دو سال از ما گرفته شد اما آن چیزی که دل ما را آرام میکند حقیقتا تحمل داغ امام است گرچه گل رفت و گلستان شد خراب بوی گل را از کی جویم از گلاب.
وی بابیان اینکه خدا را شکر که حضرت آقا هستند و ادامه دهنده راه و شخصیت این عالم بزرگ بوده و هستند گفت آنچه در این ۳۲ سال در دسترس ماست مکتب امام وسیرت امام است که امروز نیاز بیشتری به راه امام برای برون رفت از مشکلات کشور است.
 این مکتب هم از معرفت و علوم دین نشأت گرفته و هم با فطرت انسان‌ها سازگار است.و هیچگاه راه و اندیشه‌های امام  کهنه نیست و نخواهد بود.
ایشان گفتند: بزرگترین میراث امام ، مردم سالاری دینی است.
در ادامه کریمی گفت:برای تمسک جستن به راه امام سه بعد دارد که بقیه شاخص ها زیر مجموعه این سه بعد می باشد:
۱_نیت امام یعنی امام به خدا باور داشت .
۲_عقلانیت امام یعنی امام مردم را باور داشت و هم اعتقاد داشت که این اعتقاد مبتنی بر دین بود و جایگاه مردم را می‌دانست.
۳_عدالت امام ،به فرموده امام خامنه ای عدالت امام مبتنی بر عقلانیت و مرجعیت است یعنی امام همواره که کمک به یاور مظلومی بود و عدالت را در سطح جهانی خواستار بود.
سردار کریمی دیگر ویژگی های امام را بیان کردند و گفتن اولین اعلامیه امام در ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۲۳ بود. و بیشترین آیه ای که امام در رساله و صحیفه نور از آن استفاده کرده اند این بود : (ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم)
وی در پایان با اشاره به سبک زندگی امام بیان داشت: نیاز جامعه ما این است که این سبک زندگی را سرلوحه خودمان قرار دهیم و این سبک باید در زندگی جوانان امروزی نگاه داشته شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: