شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۲۳:۲۷
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب
به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب، بسیج جامعه زنان جهرم، مطالبات خود را از مسئولین شهرستان، طی بیانیه ای درخواست نمودند.
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، در سالروز کشف حجاب رضاخانی، که به نام روز ملی عفاف و حجاب، نامگذاری شده، بسیج جامعه زنان جهرم، مطالبات خود را از مسئولین این شهرستان، طی بیانیه ای درخواست نمودند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بِسم الله الرََّحمن الرَّحیم

سلام بر شما شیرزنانی که امروز با دلی سرشار از معرفت و تقوای الهی به میدان آمده اید تا با عفت زهرایی خود به پیام حق لبّیک گویید. سلام بر شما که امروز به حرمت مادران و خواهران خود تمام قد قیام نموده اید.

 امروز بیست و یکم تیرماه هزار و چهارصد ما زنان و دختران شهرستان جهرم برآنیم تا در روز ملی "عفاف و حجاب" به حجاب بانوان عفیفه، ادای احترام کنیم و فطرت های به خواب رفته ای که از انجام تکلیف انسانی خود غافل مانده اند را بیدار سازیم.

در اسلام ناب محمدی(ص) حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست. هر چند که امروز عده­ای از روشنفکرنمایان خودباخته و خودفروخته به تأسّی از کدخدایانشان قداست و ارزش انسانی زن را تحت لوای تعبیرات پوچ مانند فمنیسم و اومانیسم تنزّل داده اند، اما در اسلام ناب محمدی(ص) حجاب تنها برای حفظ ارزش زن است. کسانی که سعی دارند چنین القائات مسمومی را وارد فضای جامعه کنند در مکتب پدر خوانده های بی ریشه­ای درس خوانده اند که امروز فرزندان ناخلفشان کوس رسوایی را به انحصار خود در آورده اند. به تعبیری اینان یا" جاهلند یا خائن"  ! حجاب اسلامی مُهر عنایت حق بر فرشتگان زمین است. حجاب اسلامی تجلی زیبایی های معنوی زن است. اسلام می خواهد حجاب تضمین کننده شرافت و طراوت زنان جامعه باشد.

بسیج جامعه زنان شهرستان جهرم بر این باور است که با همت شما مردم و مسئولان ولایتمدار می توان آینده این مرز و بوم را از تهاجمات فرهنگی دشمن صیانت نمود و نیرنگ دشمنان را خنثی ساخت. در پایان از همه بانوان نیک اندیش و فرهیخته و نخبگان عرصه علم و هنر می خواهیم تا با درک واقعی از دغدغه های فرهنگی رهبر عزیزمان و سایر مراجع تقلید با رعایت پوشش شایسته و درخور بانوی ایرانی بار دیگر هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند .هم اینک بسیج جامعه زنان به نمایندگی از طرف بانوان شهرستان جهرم مطالبات خود را از مسولین محترم شهرستان درخواست می نماید.

1-   از کلیه دستگاه های دولتی، بانک ها، ادارات، سازمان های مردم نهاد و شرکت های خصوصی انتظار داریم نسبت به ایجاد  زمینه مناسب پوشش بانوان و کارمندان اقدامات موثری انجام دهند تا همچنان قداست ضامن دوام و بقای تعاملات پاک اجتماعی باشد.

2-   از نماینده محترم ولی فقیه و  امام جمعه انقلابی شهرستان حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر مدبر که همیشه مدافع و حامی حقوق زن بوده اند تقاضا داریم کما فی سابق در راستای تکریم مقام زن و حفظ ارزش حجاب، نسبت به مطرح نمودن مسائل و مشکلات جامعه بانوان در جلساتی مانند شورای تامین، قرارگاه فرهنگی شهرستان، کمیته بانوان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر تمام قد قیام نموده و  موراد فوق را از مسئولین شهرستان مطالبه نمایند.

3-   از معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه دارالمومنین جهرم تقاضا داریم تا تمامی امکانات خود را برای رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با فساد و تباهی به کار گیرند و در عمل به وظیفه خود پیشرو  و  مقتدای ادارات و کلیه سیستم های اجرایی باشد و در این مسیر سیاست ها و راهکارهای مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد و ناظر بر رعایت حریم حجاب و عفاف در سازمان‌های دولتی و عمومی باشد.

4-   از نماینده محترم  مجلس  به عنوان مدافع حقوق مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا لحظه­ای از حمایت قاطعانه حقوق پاک بانوان این سرزمین دریغ نکند و در زمان تصویب لوایح طرح‌ شده از سوی نمایندگان در مسائل مربوط به عفاف و حجاب و قانون حمایت از آمران به معروف تلاش لازم را داشته باشد.

5-   از ریاست محترم دادگستری و  قوه محترم قضائیه تقاضا داریم تا را­ههای گریز قانون بر هنجارشکنان را بسته و با اقلیتی که بصورت سازمان یافته  با بدحجابی و نماد و مظاهر غربی در پوشش و آرایش خود مبادرت به هنجارشکنی کرده اند برخورد قاطع داشته باشد.

6-   از نیروی پرتوان و پرتلاش انتظامی و نیرو های امنیتی و اطلاعاتی که بانی اصلی امنیت در شهرستان هستند تقاضا داریم تا در برخورد با پدیده بدحجابی، با تقویت فعالیت های نامحسوس خود برای پیدا کردن حلقه های معاند که در توسعه بی عفتی جامعه سهیم اند بیش از پیش پیگیر باشند.

7-   از متصدیان آموزش و جامعه­ی فرهنگیان می خواهیم تا با توجه لازم به مقوله­ی حجاب به عنوان یک اصل برتر و بستر سازی معنوی در محیط مدارس به جامعه بفهماند که هنوز هم مدرسه کانون انسان سازی است و معلمی شغل انبیاء است. از شما تقاضا داریم با تلاش غیرتمندانه خود نگذارید به جای دارا و سارا های نجیب ایرانی شخصیت های مخرب هالیوودی و باربی های انگلیسی هم نشین نیم کت های مدرسه ها باشد.

8-   از شهرداری تقاضا داریم تا با تعامل سازنده با سایر مسئولین ، به منظور صیانت از عفّت عمومی و احترام به حقوق بانوان شهرستان نسبت به احداث مکان های خصوصی جهت بانوان در سطح شهر اقدام نمایند. احداث پارک بانوان و کانون های فرهنگی_تفریحی و زمینه ایجاد امنیت خاطر برای حضور بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری، مصادیق ضروری این گونه مطالبات می باشد.

 

9-      از اداره صنعت، معدن و تجارت تقاضا داریم  تا با داشتن رویکردی نظارتی ضمن تذکر و یادآوری به کلیه اصناف و فروشندگان، با الگوها و نمادهای موجود در فروشگاه ها و اماکن تجاری که به گونه ای باعث ترویج بدحجابی و فساد و فحشاء می گردد و عفت عمومی را جریحه دار می کند برخورد لازم را داشته باشد.

10-  از ریاست محترم دانشگاه جهرم و دانشگاه علوم پزشکی تقاضا درایم تا ضمن احترام به مقام دانشجویان در راستای تقدیس و تکریم پزشکان، دانشجویان و کارآموزان نسبت به رعایت حجاب اسلامی در محیط دانشگاه، بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان دقت نظر داشته باشند.

11-    از ریاست محترم اداره ورزش و جوانان تقاضا داریم تا با بستر سازی فرهنگی و بکارگیری مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی،  اجازه ندهند تا بدحجابی و بی حیایی عده ای هنجارشکن امنینت و آرامش مجوعه های ورزشی شهرستان را زیر سوال ببرد. تقاضا داریم مجموعه های ورزشی مثل گذشته با الگو برداری از پهلوانان بزرگ ایران بارانداز جوانمردان باشد نه چشم انداز نامحرمان.


سایه مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) مستدام

بسیج جامعه زنان شهرستان جهرم   1400/04/21

نام:
ایمیل:
* نظر: