جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۵۴:۲۰
کد خبر: ۱۲۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
جشن ازدواج علی(ع) و فاطمه(س) صورت گرفت:
جشن ازدواج علی(ع) و فاطمه(س) صورت گرفت: جشن ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت هفته حجاب و عفاف به همت حوزه کوثر در شهر مهر برگزار شد.
به گزارش تنویر، جشن ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) و همایش هفته حجاب به همت حوزه خواهران کوثر شهر مهر در جوار شهدای گمنان برگزار شد.
حجت الاسلام خضری، سخنران این مراسم بیان داشت: چگونه امیر المومنین علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها زندگی خود را شروع کردند :
۱ . امیرالمومنین علیه السلام با تعاون و همکاری رسول (خدا صل الله علیه واله) توانست زندگی آسمانی خودش را آغاز کند از جمله این تعاون و همکاری :
الف) امیر المومنین علیه السلام برای تهیه وسیله زندگیش یک ضرح داشت و آن را فروخت و وسایل اولیه و خیلی ساده را تهیه کرد و در عوض هم رسول خدا با تهیه منزل برای این نو عروس زمینه تشکیل این زندگی را فراهم آورد .
ب) رسول خدا برای شب عروسی از امیرالمومنین علیه السلام برا پخت غذا فرمودند:《 من برا این ولیمه گوشت و نانش را تدارک میبینم و شما هم روغن و ی وسیله دیگرش را تهیه بفرمایید 》.
۲ . امیر المومنین علیه السلام این زندگی سراسر نور را بسیار ساده و بی آلایش آغاز کرد .
وسایل و امکاناتی که برا این زندگی تهیه شد شاید در حد یک آدم معمولی نبود تا چه رسد به دختر رئیس حکومت اسلامی .
خضری د رادامه ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف گفت:
مسئله کشف حجاب از سال ۱۳۰۷ توسط رضاخان پیگیری شد تا در ۱۳۱۴ در تیرماه این سال منجر به کشف حجاب از سر زنان ایرانی شد که بعد از حدود ۱۰۰ زنان محجبه ایرانی با بر سر داشتن این حجاب برتر نشان داده اند اون چیزی که باعث عقب ماندگی ایران شده بود نه حجاب زنان است بلکه وابستگی و عدم استفاده از عقل هوش درایت زنان ایران بوده که امروزه در خیلی زمینه ها با داشتن حجاب ، در دنیا و یا در منطقه حرف اول را میزند .
در پایان ذاکر اهل بیت به مدیحه سرایی پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر: