کد خبر: ۱۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷
سخنرانی حاج آقا حدائق به مناسبت ماه مبارک رمضان
در سوره واقعه پس از بیان اوصاف سابقون ، در پایان خداوند جمع بندی می کند و می فرماید : اینها نتیجه کارها و زحماتشان بوده است .

به گزارش خبرنگار پیام زینب (س) - حجه الاسلام حدائق در جمع روزه داران ماه مبارک رمضان در حسینیه عاشقان ثارا...(ع) ضمن اشاره به این ضرب المثل که جوینده یابنده است گفت : کسی که در کارش جدیت کرد به نتیجه می رسد در واقع بهشت را به بها می هند نه به بهانه . خداوند می فرمایند : بهشت را به کسانی می دهیم که پرهیزگار باشند جای کسانی است که اهل محاسبه نفس هستند اگر قرار باشد معاویه و علی (ع) هر دو به بهشت بروند که نمی شود .

وی ادامه داد در بحث محاسبه نفس،  آیه می فرماید : آنهایی که از مقام خداوند می ترسند یعنی از غضب خدا می ترسند .

وی در خصوص محاسبه نفس و نتیجه این عمل به رفتار حضرت علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت :

یاران علی (ع) از بازوی خیبر گشای حضرت حساب نمی بردند اما از عدالت علی (ع) می ترسیدند .جایگاه الهی جایگاه عدل و عدالت است ، خداوند مراقب ماست و در سلول سلول ما وجود دارد.

وی به ارائه راهکار در خصوص این سوال که برای محاسبه نفس چه کنیم پرداخت و گفت : طبق فرموده امام صادق (ع) که می فرمایند : هرکسی که ما را می شناسد و مدعی پیروی از ماست بر او واجب است که شبانه روز 2 بار خودش را محاسبه کند یکی پایان روز و یکی پایان شب (ابتدای روز). قبل از اینکه به حسابتان برسند به حساب خود برسید نیکی و بدیها را یادداشت کنید کارهای نیک خود را اضافه کنید و کارهای بد خود را سعی کنید کم کنید .

اول محاسبه است تا خودمان را بشناسیم بعد از محاسبه مشارطه است که شرط کنید یک سری کارها را مثلاً فردا انجام ندهید بعد مراقبه , باید نفس را کشیک کرد باید پیوسته دیدبانی داد یک لحظه این دیدبان خوابش برد جنود شیطان حمله می کند و تمام می شود و در آخر باید نسبت به کارهایی که انجام ندادیم خود را سرزنش کنیم .

کسانی هستند که یک دروغشان 2 تا نمی شود چون محاسبه گر هستند . اما کسانی که شکست می خورند اهل محاسبه نیستند.

وی در پایان به این سخن امام محمد باقر (ع) اشاره نمودند که فرمودند : با 5 نفر دوستی نکن 1. با گناهکار 2.با انسان احمق چون او می خواهد به تو خدمت کند و به تو خیانت می کند 3. انسان بخیل ( در زمانی که به او نیاز داری تو را رها می کند ) 4. انسان دروغگو ( تو را به سراب نزدیک می کند ) 5. قاطع رحم.

انتهای متن/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: