شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۰۲:۲۳
کد خبر: ۱۲۸۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
به همت سپاه مهر صورت گرفت:
اولین قرارگاه مواسات و همدلی شهرستان مهر به همت سپاه شهرستان مهر تشکیل شد
به گزارش روابط عمومی سپاه شهرستان مهر؛ اولین جلسه قرارگاه مواسات و همدلی شهرستان مهر به همت بسیج سازندگی سپاه مهر با حضور دکتر سفار امام جمعه شهرستان مهر، سرهنگ گله داریان فرمانده سپاه شهرستان مهر، حمزه محمدی فرماندار شهرستان و دیگر ادارات عضو قرارگاه در سالن جلسات سپاه مهر برگزار شد.

سرهنگ پاسدار علی گله داریان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار دلها در ابتدای جلسه بیان داشت: این قرارگاه که با حضور امام جمعه ، فرماندار و همه دستگاههای متولی جهت امر خیر و خداپسندانه تشکیل شده را به فال نیک می گیریم، که ان شاالله بتوانیم با همدلی، هم افزایی و همراهی بیشتر مسئولین ، این کار خیر، خدمت به مردم و کمک به نیازمندان و افراد بی بضاعت و کم بضاعت که اجر معنوی بسیاری هم دارد به کمک هم پیش ببریم.

فرمانده سپاه شهرستان مهر اظهار داشت: کسانی که در این جلسه دعوت هستند در امورات خداپسندانه ید طولایی دارند و کارهای بسیار خوبی انجام می دهند ان شاالله با همراهی، هم افزایی، هم پوشانی  و برنامه ریزی دقیق تر و بهتری این کار را انجام دهیم،  این جلسه بصورت مشترک با حضور همه کسانی که در این زمینه گام برمی دارند و به مردم با هدف خیر کمک می کنند تشکیل شده است.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی در ادامه تصریح کرد: تمام دستگاههای متولی یک جامعه هدف دارند و می بایست پس از شناسایی، طوری برنامه ریزی شود که بسته های معیشتی، عادلانه تر و دقیق تر بدست همه افراد نیازمند برسد و طوری نباشد که تعدادی چند بسته دریافت کنند و تعدادی دیگر هیچ بسته ای عایدشان نشود.

سرهنگ گله داریان افزود: اعضای قرارگاه می بایست کمک کنند تا با مدیریت امام جمعه شهرستان مهر بتوانیم با هم افزایی بهتر خدمات بیشتر و بهتری در این دهه به مردم انجام دهیم.

فرمانده سپاه مهر بیان داشت: ما در کنار توزیع بسته های معیشتی، چند کار تلفیقی کمک مومنانه از جمله نذر خون که یک نیاز مبرم و حیاتی کشور هست و در این دهه بصیرت در بخش گله دار انجام می شود،  نذر رهایی یا آزادی زندانیان غیر عمد، نذر حجاب و نذر تحصیلی یا بسته های نوشت افزار هم می توانیم انجام دهیم که با همکاری متولیان امر این اقدامات خداپسندانه هم صورت می پذیرد.

گله داریان زمان تهیه و توزیع کمک ها را از 5 تا 15 دیماه اعلام کرد و اظهار داشت: آمادگی سپاه مهر با کمک پایگاههای مقاومت و خیرین را جهت تهیه 800 بسته معیشتی در دهه بصیرت و روز شهادت سردار دلها در قرارگاه اعلام کرد و از همه دستگاههای متولی خواست که هر چه زودتر کمک ها و لیست نیازمندان و جامعه هدف خود را به قرارگاه اعلام کنند تا انسجام و سازماندهی در شناسایی و تهیه لیست و همچنین در تهیه و توزیع کمک ها شکل بگیرد و ان شاالله در روز شهادت سردار دلها با حضور اعضای قرارگاه بسته ها در مکان های مورد نظر توزیع خواهد شد.

امام جمعه شهرستان مهر ضمن تشکر از ناحیه مقاومت جهت تشکیل قرارگاه، بیان داشت: از وقتی بحث کرونا پیش آمد و فشار هایی که بر مردم وارد شد در همه گروهها و همه شهر ها و روستاها قرار شد هر کسی به هر شکلی که میتوانست به داخل صحنه بیاید و برای اینکه سنگینی بار کرونا و فشاری که بر مردم وارد شده را قابل تحمل و کم بکنند، در این زمینه تاکنون کارهای بسیار خوبی انجام شده، اما چون منسجم و هماهنگ نبوده، مشکلات و موانعی پیش آمده است که رهبر معظم انقلاب صراحتا به این مسئله ورود کرده اند و دستور به تشکیل یک قرارگاه بنام مواسات و همدلی داده اند.

دکتر سفار در ادامه اظهار داشت: وقتی قرارگاه مواسات تشکیل شد کار با برنامه ریزی و هماهنگی و هدف مشخص پیش می رود و همه گروهها و نهادها و خیرین عزیز و سازمان های مختلفی که دارند در این کار خیر کار می کنند همه با هم دور هم جمع می شوند و سازماندهی و برنامه ریزی می کنند و گروههای هدف تشخیص می دهند سپس اسامی تعیین و مشخص می شود.

وی افزود: در هر سری که کمک ها توزیع می شود افرادی که بسته دریافت می کنند می بایست مشخص باشد لذا ناحیه مقاومت بسیج به عنوان دبیر قرارگاه، هماهنگی بین گروهها و نهادها را انجام دهد و همچنین لیست ها را دریافت کند، همسان سازی و هماهنگی در توزیع بسته ها انجام دهد و دیگر ادارات متولی می بایست با سپاه همراه و همگام باشند.

امام جمعه شهرستان مهر تصریح کرد:  این اقدام خداپسندانه بنام شخص یا نهاد خاصی انجام نخواهد گرفت فقط برای رضای خدا با نام قرارگاه مواسات و همدلی صورت خواهد گرفت. هدف اینست که کار و خدماتی انجام شود و محوریت جمع آوری و توزیع هم مساجد باشد چون همیشه پایگاه اصلی اسلام و محل حل مشکلات و حتی جلسات جنگ و رزم از زمان پیامبر گرامی اسلام تاکنون مسجد بوده است.

نوری امام جمعه اهل سنت بخش گله دار اعضای جلسه را به انجام عمل صالح در همه اوقات توصیه کرد و در ادامه بیان داشت: همه به گام برداشتن در امورات خیر از همدیگر سبقت بگیرند، فقط نباید نام خیابان بنام شهید سلیمانی باشد، باید مواسات و همدلی هم بنام سردار سلیمانی هم انجام شود تا دلهای مومنین هم شاد شود، ما باید همه کمک کنیم تا این مواسات و همدلی انجام شود و شهرستان مهر در کشور الگو شود.

 محمدی فرماندار شهرستان مهر در این جلسه اظهار داشت: امام خامنه ای وقتی دستور به تشکیل قرارگاه دادند یعنی یک نیاز ضروری و مهم احساس می شود و این قرارگاه به نتایج و تصمیمات خوبی منتج خواهد شد.

حمزه محمدی در ادامه بیان داشت: حلقه گمشده در توزیع کمک های مردمی تا کنون عدم محل مشترکی برای توزیع بوده است. جلسات قرارگاه  می بایست بصورت منظم برقرار شود و ریاست آن که حاج آقا سفار می باشند فردی با روحیه انقلابی هستند که علاقه زیادی به تلاش و کار در این امورات دارند، ما و همه ادارات هم در کنار آن هستیم و حمایت می کنیم.

فرماندار شهرستان مهر افزود: برگزاری جلسات قرارگاه همدلی و مواسات جهت برنامه ریزی، شناسایی و توزیع کمک ها بسیار ضروری می باشد و همیشه نیاز نیست بسته های غذایی توزیع شود، برخی جاها می بایست به جای توزیع بسته معیشتی، کارآفرینی و اشتغالزایی انجام شود و مشکلات و مسائل دیگر آن منطقه توسط قرارگاه حل و فصل شود. توصیه می کنم با توجه به وضعیت معیشتی مردم، این قرارگاه به صورت مستمر ادامه داشته باشد و همه اعضاء و دستگاهها برای تقویت و حفظ این قرارگاه کمک کنند.

محمدی در پایان سخنان خود گفت: کمک ها می بایست طوری به دست مردم نیازمند برسد که حرمت ها حفظ شود، موضوعی که خیلی وقت ها به آن توجه نمی کنیم. سعی کنیم خیرین شهرستان که خود در تهیه و توزیع بسته های مومنانه نقش دارند در این قرارگاه دعوت شوند تا این یکپارچگی و همدلی که هدف اصلی قرارگاه می باشد شکل بگیرد.

در ادامه دیگر اعضای جلسه جهت پیشبرد اهداف قرارگاه نظرات و پیشنهادات خود را ارئه دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر: