شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۵۵:۵۴
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
مسئول کانون بسیج فرهنگیان جهرم:
سعید دائمی گفت: با پیگیری های کانون بسیج فرهنگیان، مدیریت آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس، شهید علی اکبر سلیمی جهرمی به عنوان شهید شاخص سال 1401 سازمان بسیج فرهنگیان کشور، معرفی گردید.
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، سرهنگ دوم پاسدار سعید دائمی، مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان جهرم، در مصاحبه با تنویر از معرفی شهید شاخص سال 1401 سازمان بسیج فرهنگیان کشور از جهرم، خبر داد.

سعید دائمی گفت: با پیگیری های کانون بسیج فرهنگیان، مدیریت آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس، شهید علی اکبر سلیمی جهرمی به عنوان شهید شاخص سال 1401 سازمان بسیج فرهنگیان کشور معرفی گردید.

گفتنی است شهید علی اکبر سلیمی جهرمی متولد سال 1317 در شهرستان جهرم است که از سال 1336 به عنوان آموزگار در دبستان های جهرم استخدام و به مدت 23 سال در این مقطع در نقاط مختلف کشور، خدمت نمود. 

این شهید گرانقدر که دارای روحیه ای ضد طاغوتی بود در سالهای مبارزه علیه رژیم ستمشاهی بارها توسط ساواک دستگیر و حتی به شهرهایی مانند دزفول تبعید شد.

وی از موئسسان انجمن اسلامی معلمان بود که در تشریف فرمایی امام خمینی(ره) به ایران نیز نقشی فعال داشت.

شهید سلیمی جهرمی در مسئولیتهای مختلفی همچون رئیس آموزش و پرورش استان تهران، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، در کابینه دولت شهید رجائی خدمت نمود و سرانجام در هفتم تیرماه سال 1360 در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه 72 نفر از خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی، به لقاء الله پیوست.

گفتنی است شهید سلیمی به عنوان شهید شاخص سال 1401 ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جهرم نیز معرفی شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: