يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۱۰:۲۲
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
همه ساله همزمان با شهادت سید مرتضی آوینی، هفته هنر انقلاب اسلامی آغاز و برنامه های مختلفی به جهت پاسداشت این هفته برگزار میگردد.
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، کانون بسیج هنرمندان جهرم به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر نمود.

متن این بیانیه بدین شرح می باشد: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

ادبیات و هنر ایران درسال های آغازین و دهه اول انقلاب چنان تحول عظیمی را شاهد بود که به نوعی دگردیسی و تحول شبیه گردید. هنر مبتذل دهه ی چهل و پنجاه ناگهان در محاصره کارهای ارزشی فراوان قرارگرفت به طوری که مضامینی نظیر روابط بی قید و نفسانیت عنان گسیخته جای خود را به موضوعاتی نظیر ایثار و شهادت و از خود گذشتگی و در یک کلام سلوک معنوی انسان داد. دهه شصت بی گمان مقطعی باور نکردنی در تاریخ هنر این مرز و بوم است. دورانی که هنرمندان بی تکلفی پا به ساحت آفرینش هنری نهادند و بر این باور بودند که هنر باید بال پرواز جهت رسیدن به ساحت های آسمانی و ارزش های والای اسلامی باشد. از این منظر و با این تفکر جایگاه هنر انقلاب ، جایگاهی رفیع و کاملا ممتاز است.  بدین سان بود که وجوهی از این ظهورِ تاریخ در وجود انسان هایی وارسته ظاهر گشت که خود مظهری از خلاقیت زیبای الهی در این رستاخیز ملی بودند. از خلاقیت ارزشمدار و الهی که سخن به میان می آید ، ناخود آگاه نام مرتضی آوینی در ذهنمان تداعی می شود. مردی از جنس شهادت، از تبار باران ، مردی که آرام و صبور روایت می کند ، روایت مردهای مرد و روایت لاله های سرخ. آری روز شهادت این والا مقام و روز هنر انقلاب اسلامی روز مبارکی است که می بایست زنده بماند و ما وظیفه داریم. 
کانون بسیج هنرمندان جهرم که خود مولود هنرانقلاب اسلامی است ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه ی شهدای عرصه ی فرهنگ و هنر، بویژه شهید سید مرتضی آوینی، و تبریک روز هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان به عموم مردم علی الخصوص هنرمندان بسیجی و انقلابی جهرم، بر خود فرض می داند که با تمام ظرفیت موجود در تبیین هنر انقلاب اسلامی تلاش نماید و شاخص های هنر انقلاب را معرفی کرده و براساس نقشه راهی که مقام معظم رهبری تعیین نموده اند حرکت نماید.

امروز، با هنر انقلاب اسلامی، با رنگ و قلم، با موسیقی و تصویر و با واژه و حرکت، به همه، زندگی و نیرو هدیه می کنیم. از همین امروز، روز هنر انقلاب اسلامی، بهتر می بینیم، روشن تر فکر می کنیم، رنگی تر و درخشان تر می شویم و دنیا را زیباتر می کنیم.

روابط عمومی کانون بسیج هنرمندان جهرم
نام:
ایمیل:
* نظر: