جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۴۲:۲۶
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۲۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
رئیس سازمان بسیج علمی کشور:
سردار دکتر مهدی رحیمی در بازدید یک روزه خود، ضمن حضور در جلسه شورای جهاد علمی و پژوهشی شهرستان، از مراکز رشد جهرم بازدید بعمل آورد.
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم به نقل از خبرنگار خبرگزاری علم و فن آوریاین شهرستان، رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بازدید 11ساعته از مرکز رشد بسیج و زیر مجموعه های این مرکز گفت: مرکز رشد بسیج جهرم در رتبه برتر استان قرار دارد.

 سردار دکتر مهدی رحیمی در بازدید یک روزه خود، ضمن حضور در جلسه شورای جهاد علمی و پژوهشی شهرستان،  از مراکز رشد جهرم بازدید بعمل آورد.
 
این نشست با حضور سردار رحیمی رییس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، حجت الاسلام و المسلیمن دکتر مدبر امام جمعه جهرم، دکتر رضایی نماینده مردم ، مهندس شفیعیان فرماندار ویژه،  سرهنگ احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، سرهنگ قاسمی مسئول سازمان علمی بسیج فارس، اعضای شورای تامین و مسئولین ادارات و جمعی از نخبگان به دعوت علمی پژوهشی  بسیج  جهرم برگزار گردید.

رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در جلسه شورای جهاد علمی شهرستان گفت: در جهرم با چنین وحدت رویه ایی و حمایت مسئولین و رسالت بسیج بنا به فرموده مقام معظم رهبری در گام دوم که علم و فناوری می باشد؛ نشان دهنده این است که استان فارس پتانسیل تبدیل به قطب علم و فناوری در کشور را دارد. 
وی خاطر نشان کرد: برای پیاده سازی نقشه دفاعی امنیتی کشور و زیست بوم نوآوری بسیج کشور مستلزم هم افزایی و وحدت رویه  هستیم؛ و برای این کار قرار گاهی جهاد علم و فناوری در سطح کشور، استان و شهرستان راه اندازی شده  و با یک میانبر علمی خودمان را به سطح جهانی خواهیم رساند و در صدر " العلم سلطان" قرار خواهیم گرفت. سال 1440مرجع علمی جهان خواهیم شد.

این مقام مسئول گفت: در بخش حمایت فناوری احصا و کشف نیازها بسیار تاثیر گذار و ماندگارتر خواهد بود. دومین حمایت فناورانه از آنجا که استان شما را یک مرکز رشد الگو در نظر گرفتیم نیازسنجی شما در سطح ملی می باشد.

در ادامه جلسه دکتر محمد رضا رضایی نماینده مردم جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جهرم خوشبختانه استعدادهای فراوانی داریم و از لحاظ غنای علمی و استعداد نیروی انسانی  در کشور کم نظیر هستند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: جلساتی با برخی از شرکتهای دانش بنیان شهرستان  داشتیم؛ که به مشکلاتی همچون امور مالیتی، زیر ساختی، بازار فروش و تسهیلات بانکی اشاره شد. قدمهایی در این زمینه برداشتیم و در سطح شهرستانی، استانی و حتی ملی حاضر به همکاری بیشتر خواهیم بود. 

وی افزود: از طرف دیگر اگر طرحی در سطح ملی دارید و نیاز به  قانون گذاری یا حمایت در حوزه کمیسیون عمرانی  باشد؛ ما همکاری  خواهیم کرد. 

مهندس شفیعیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم در حاشیه جلسه شورای جهاد علمی ضمن اشاره به ساختار دانشگاهی شهرستان بیان کرد: حدود 9000نفر جمعیت دانشجویی در شهرستان جهرم مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: 100شرکت دانش بنیان با 60درصد توفیق حاصله در راستای اقتصدی شدن طی 15 سال اخیر در مرکز شدرو فناوری جهرم شکل گرفت و رشد کرده است و در حال حاضر 25 شرکت در مرکز فعال هستند که در سال 1400ضمن اشتغالزایی قابل توجه فعالیت اقتصادی آنها گردش مالی به میزان 4/8میلیارد تومان را در پی داشت.

سرهنگ احمدی جابری فرمانده سپاه جهرم نیز بیان کرد: جهرم با راه اندازی مرکز رشد بسیج و با اقداماتی که جهت اجرایی نمودن فرامین مقام معظم رهبری پیرامون گام دوم سرفصل علم و فناوری اقدامات خوبی شکل گرفته است .
فرمانده بسیج سپاه جهرم افزود: یکی از حمایت هایی که در این راستا صورت گرفت؛ با توجه به فارغ التحصیلان زیاد در رشته عمرانی و مهندسی، به جذب جوانان پویا به شرکتهای دانش بنیان پرداختیم.

وی خاطر نشان کرد: کلیه مراکز ذی ربط مرکز رشد بسیج جهرم با نشان مرصوص مشغول فعالیت می باشند.

گفتنی است؛ مرکز رشد بسیج جهرم  و مراکز  رایان نویسان ( طراحی انواع سایتها، اپلیکشن و نرم افزار)، شرکت مادر تخصصی مدیران سازه مرصوص ( مجری انواع پروژه های عمران- معماری و تاسیسات)، تمدن سازان مرصوص(آموزشگاه علمی و مشاوره ی کنکور)، بنیاد کودک نابغه ( ایجاد طرح بومی در پرورش کودکان زیر 6 سال)، دانشگاه کودک مرصوص ( استعدادیابی و پرورش هوشهای 9گانه کودکان 6 سال به بالا) و مرکز مکاکاوان مرصوص(تولید انواع ماشین آلات صنعتی) از جمله مراکز تحت حمایت مرکز رشد بسیج شهرستان بودند؛ که رئیس سازمان بسیج علمی کشور با همراهی دیگر مسئولین علم و فناوری استانی و کشوری بازدید نمودند.  

در پایان بازدید ها، سردار دکتر مهدی رحیمی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم فناوری جهرم گفت: در جهرم با امکانات نسبی، استعدادهای بالقوه و بالفعل خیلی خوب و در سطح عالی وجود دارند که این استعداد یابی ها از سنین کمتر از 6 سال در حال اجرا شدن می باشد. 

قطعا با حمایت همه جانبه  مسئولین و با توجه به ظرفیت و رسالت بسیج، استان فارس به عنوان یکی از مراکز پیشگام در اجرای سند علمی اعتلای بسیج خواهد بود.
خاتمه بخش برنامه ها  نشست با دیگر نواحی مقاومت بسیج شهرستان های استان فارس به صورت ارتباط زنده و تصویری بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: