شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۰۷:۳۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
هشتمین دوره مسابقات ملی رباتیک موش های هوشمند از 16 تا 18 شهریور ماه در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار می شود.
بیر کل این مسابقات در گفتگو با خبرنگاران افزود: این دوره از مسابقات قرار بود در مرداد ماه برگزار شود که با توجه به برگزاری امتحانات ترم تابستانی 1392 و همچنین درخواست مکرر شرکت کنندگان، تاریخ برگزاری مسابقات به 16 تا 18 شهریور ماه سال جاری تغییر یافت.

حیدریان افزود: این دوره از مسابقات در محورهای ربات های عمود پرواز، نمایشی، زیر دریایی، مین یاب، فوتبالیست، صنعتی، تعقیب خط ویژه و جنگجو برگزار می شود .

وی گفت: دستیابی به محورهای خودکفایی در صنعت رباتیک یکی از مهمترین برنامه های صنعتی کشورهای توسعه یافته و صنعتی می باشد.

وی ادامه داد: صنعت رباتیک در زمینه های مختلف پزشکی، پتروشیمی، دریایی، کشاورزی و غیره کاربرد داشته و توانایی ساخت ربات های معمولی و پیشرفته یکی از دستاوردهای بزرگ این صنعت محسوب می شود.

وی ادامه داد: صنعت رباتیک از نظر اشتغال و جلوگیری از خروج ارز و تولید ثروت ملی نیز می تواند تاثیر مثبت فراوانی داشته باشد.

حیدریان افزود: یکی از اهداف دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از برگزاری این مسابقات، توسعه و پیشرفت بیشتر صنعت رباتیک در دانشگاه ، استان و کشور بوده و هدف دیگر نیز برقراری ارتباط بین جامعه علمی دانشجویان و اساتید با مراکز صنعتی و تحقیقاتی رباتیک کشور است.

وی یادآور شد: در این مسابقات دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی برق – الکترنیک، مهندسی برق – کنترل، مهندسی مکانیک و مهندسی مکاترونیک و همچنین شرکت های صنعتی ، پژوهشگاه های رباتیک و مراکز پژوهشی الکترنیک و و مکاترنیک نیز حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات علاوه بر محورهای ذکر شده، دو ربات عمود پرواز و عبور از مناطق صعب العبورنیز توسط سازمان های تحقیقاتی کشور پیشنهاد شده و به عنوان دو محور مسابقه مد نظر قرار گرفته اند.

حیدریان با بیان اینکه این دو ربات پیشرفته بوده و تا به حال در کشور ساخته نشده است، گفت: متخصصان و صنعتگران کشور می توانند در این دور محور مسابقه ربات های خود را در رقابت ها شرکت دهند.

وی گفت: پیش ثبت نام و ارسال گزارش فنی این مسابقات در تاریخ پنجم مردادماه، انتخاب تیم ها در دهم مرداد ماه، ثبت نام در پانزدهم مرداد ماه و شروع مسابقات 28 مرداد ماه خواهد بود.

دبیر این مسابقات گفت: علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت http://madani-robocup8.azaruniv.ac.ir/مراجعه کنند.

برچسب ها: مسابقات ، رباتیک
نام:
ایمیل:
* نظر: