چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۱۷:۴۴
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۳۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان جهرم:
مهدی سروش از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری از هجدهم فروردین ماه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سپاه جهرم، مهدی سروش، دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی این شهرستان، صبح امروز، در گفتگو با خبرگزاری بسیج، خاطر نشان کرد: هنر انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است که هنرمندان ما با مرور آثار و اندیشه های سیدالشهدای اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی، آنچه را که انقلاب و اسلام از هنر و هنرمند توقع دارد را در جامعه متجلی کنند. 

وی افزود: هنر انقلاب اسلامی میراث گرانبهای شهید آوینی است و هنر انقلابی، هنری است که،  تقویت کننده جبهه حق و حقیقت، در تقابل با جبهه باطل است. 

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی شهرستان جهرم گفت: نامگذاری هفته هنر انقلاب اسلامی به پیشنهاد جمعی از هنرمندان، شاعران و نویسندگان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۷۲، به مناسبت بیستم فروردین ماه سالروز شهادت سید مرتضی آوینی بوده است.

وی افزود: امسال در هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی از جمله دیدار اعضای این ستاد با امام جمعه جهرم، فضاسازی سطح شهرستان و توزیع بسته های معیشتی و کمک های مومنانه بین نیازمندان، برگزار می‌شود.

سروش تصریح کرد: نشست صمیمی جمعی از شاعران و مداحان با حجت الاسلام مدبر، برگزاری کارگاه انیمیشن‌سازی، تولید محتوا در فضای مجازی، رویداد کتابت زنده تعدادی از آیات قرآن و روایات ائمه معصومین علیهم السلام و جملاتی از شهید آوینی با اجرای خوشنویسان شهرستان جهرم در امامزاده فضل بن موسی (ع) همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع)، از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان جهرم با بیان اینکه شهید «همت الله مسترشد» به عنوان شهید شاخص قشر هنرمندان این شهرستان در سال ۱۴۰۲ انتخاب گردیده از دیدار اعضای ستاد هفته هنر انقلاب با خانواده این شهید گرانقدر در این هفته خبر داد و افزود: غبارروبی قبور مطهر شهدای هنرمند از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

وی با اشاره به فعالیتهای هنرمندان متعهد شهرستان جهرم در طول سال گذشته از برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان شاخص شهرستان خبر داد.

مهدی سروش گفت: یکی از برنامه های شاخص در این هفته برگزاری کارگاه آموزش ساخت فیلم مستند با حضور مسئول خانه مستند سازمان فرهنگی هنری اوج و شرکت کنندگان از شهرستان های استان فارس، به میزبانی مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج جهرم(مسجد امام حسین ع)می‌باشد.

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان جهرم در پایان ضمن تقدیر از همه دستگاههای فرهنگی و هنری که در اجرای برنامه های این هفته همکاری خواهند داشت، گفت: رونمایی از پوستر جشنواره عکس با عنوان «لحظه های ماندگار» پیرامون فعالیتهای جهادی بسیج و همچنین پوستر جشنواره خلق ایده های هنری پیرامون «حجاب» از دیگر برنامه های این هفته می باشد. 

یادآور می‌شود، از ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: