جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۳۰:۳۷
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۳۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی
در این بیانیه آمده است: این روز بزرگ فرصت مناسبی برای تبیین شخصیت و هنر انقلابی و ارزشی شهید سیدمرتضی آوینی است که در راه اعتلای هنر ناب و ارزشمند خالصانه و عاشقانه مجاهدت کرد و سرانجام در این راه با افتخار به شهادت رسید.
بیانیه کانون بسیج هنرمندان جهرم به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی 
بسم الله الرحمن الرحیم 
بیستم فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی» است که به روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است. 
این روز بزرگ فرصت مناسبی برای تبیین شخصیت و هنر انقلابی و ارزشی شهید سیدمرتضی آوینی است که در راه اعتلای هنر ناب و ارزشمند خالصانه و عاشقانه مجاهدت کرد و سرانجام در این راه با افتخار به شهادت رسید.
میراث شهید آوینی برای هنرمندان انقلاب اسلامی، آینه گرانبهایی از هنر ملکوتی بود؛ هنری که بتواند انسان را به کمال وجودی خود برساند. 
 تلاش های سیدمرتضی آوینی در عرصه فرهنگ و هنر نمایان سازی توجه به فرهنگ اسلامی، اندیشه‌های عرفانی و حکمت بود و این که هنرمندان ایرانی نسبت به هویت و تاریخ سرزمین خود و  رخدادهای اطراف احساس تکلیف کنند. 
شهید آوینی الگوی هنر انقلاب اسلامی است و هنرمندان این سرزمین با نظری که به اندیشه‌های آن شهید خواهند داشت، مسیر فعالیت خود را روشن می سازند. 

در باور ما هنر انقلاب در یک کلام هنر خوب زیستن، پاک زیستن و تبیین زیبایی‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی است و از آنجا که امروز نخبگان علمی و هنری در معرض هجمه‌های فرهنگی غربی قرار دارند که بر طبل توخالی حذف مولفه‌های فرهنگی از بدنه هنر و ادبیات و مایوس کردن فعالان این وادی می‌کوبند با توجه به ظرفیت عظیم از استعداد‌ها و قلم‌ها و اندیشه‌ها‌ی نسل تازه در عرصه هنر و فرهنگ و همچنین حضور بسیج به عنوان قشر جلودار حرکت‌های سازنده و جریان‌ساز، امیدواریم با حرکتی جهادگونه در کانون بسیج هنرمندان جهرم و با همراهی و همدلی همه دستگاه های فرهنگی هنری شهرستان در سال جدید بتوانیم چراغ فرهنگ و هنر شهر عزیزمان جهرم را روشن نگه داشته و گامی در جهت رشد و تعالی فرهنگ و هنر این خطه برداریم. 

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای عرصه فرهنگ و هنر شهرمان و بویژه سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی، این روز را به همه هنرمندان متعهد تبریک عرض نموده و آرزوی توفیق روز افزون ایشان را از درگاه حضرت حق خواهانیم.

روابط عمومی کانون بسیج هنرمندان جهرم
نام:
ایمیل:
* نظر: