شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۴۴:۱۲
کد خبر: ۱۳۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
فرمانده سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز :
فرمانده سپاه احمدبن موسی گفت: سپاه و بسیج در همه عرصه ها در میدان حضور دارند و هرجا که مردم نیاز داشته باشند با همه توان و ظرفیت ورود خواهند کرد.
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه احمد بن موسی(ع) شیراز ، سرهنگ پاسدار عباس قره‌خانی فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) در سرکشی از روستای ماه‌فیروزان و بررسی مشکلات محله به همراه بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی، در جمع مردم این روستا با اشاره به انتخاب‌های درست در پیشرفت زندگی اجتماعی مردم، اظهار داشت: هرکجا که مردم درست انتخاب کردند، آن انتخاب باعث گشایش در زندگی مردم شد؛ پس اگر مردم در انقلاب اسلامی مشارکت درست و موثر داشته باشند، اتفاقات خوبی در جامعه رقم می‌خورد.
وی، بحث مطالبه‌گری را از دیگر موارد پیشرفت زندگی اجتماعی دانست و تصریح کرد: در مطالبه‌گری باید بدانیم که همه ما دارای نقایصی هستیم، و انقلاب اسلامی دارای نقصی نیست، و اگر نقصی در جایی مشاهده می‌شود، از افراد است.
سرهنگ قره‌خانی با اشاره به اینکه انقلابی که در ایران اسلامی ایجاد شد انقلابی بود که برای تمام‌ دنیا الگو شد و فلسطین امروز، نمونه بارز این الگوبرداری است، ادامه داد: امروز حتی کشورهای اروپایی از ساختار الگوی انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند، ولی ما متاسفانه با داشتن این انقلاب اسلامی، استفاده لازم را از آن نمی‌کنیم.
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) تاکید کرد: امروز تفکر امام و شهدا در کشورهای دیگر شکل گرفته، در برخی کشورها عکس مقام معظم رهبری و حاج قاسم را بیشتر از مردم ما در خانه‌هاشان دارند، در کشورهای عربی مانند فلسطین و لبنان در دیوار کوچه و خیابان و خانه‌هاشان پر شده از تصاویر مقام معظم رهبری و حاج قاسم؛ چرا؟ برای اینکه آنها ساختار انقلاب اسلامی را در کشور خودشان دارند اجرا می‌کنند.
وی با بیان اینکه ما باید قدردان این انقلاب اسلامی باشیم و نسبت به این موضوع آگاه باشیم که اگر خدای نکرده به انقلاب ما لطمه‌ای وارد شود، خیال نکنیم که وضعیت بهتر می‌شود، ادامه داد: در درجه اول باید در ایجاد قدرت انقلاب اسلامی، تمام تلاشمان را به کار ببریم؛ حتی به قیمت گرسنگیمان؛ چون انقلاب اسلامی، انقلاب شکم‌پرستان نبود، بلکه انقلاب دلها بود، انقلاب این بود که ما از اسارت طاغوت نجات پیدا بکنیم؛ خیلی از ما حاضر هستیم گرسنه باشیم ولی برده نباشیم و هیچکدام حاضر به بردگی نیستیم، و این انقلاب ما را از بردگی نجات داد.
سرهنگ قره‌خانی با اشاره به قبل از انقلاب گفت: کسانی که انقلاب کردند، برای رفع گرسنگی‌شان، بلکه برای اینکه نمی‌خواستند برده استکبار باشند و نمی‌خواستند زمانی که سگان امریکایی در حال عبور هستند تعظیم کنند انقلاب کردند.
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه راه خارج شدن از مشکلات بسیار ساده است، افزود: در انقلاب اسلامی رفع این مشکلات تعریف شده است و آن، مردمی‌سازی دولت است؛ در کجای انقلاب‌های دنیا سراغ دارید که مردم خواستار حضور استاندار باشند و استاندار هفته بعد به حضور مردم برود و بتوانند با نماینده مجلس‌شان ارتباط داشته باشند؟ ولی مطلب مهم در این حضورها، مطالبه‌گری و نحوه مطالبه‌گری درست، و اتحاد مردم است که با این شرایط، آنجا قطعا ابادانی بهتری رخ می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه بخشی از عقب‌ماندگی ما به سبک زندگی‌مان برمی‌گردد و ابتدا ما باید با یکدیگر همدل باشیم، تصریح کرد: شرط اول این است که ما در سایه مسجد در کنار یکدیگر ارتباط دلی را شکل بدهیم، چرا که مسئولین وقتی می‌بینند که مردم یک منطقه یک دل و یک صدا هستند و البته مطالبه‌گر، توجه و نگاه آن مسئول قطعا ویژه‌تر می‌شود.
سرهنگ قره‌خانی به نقش فرمانده بسیج که بسیار مهم و بسزا در محله است و مایه هماهنگی و ارتباط در مسجد است و باید دغدغه مند باشد اشاره کرد و گفت: هر منطقه‌ای که مردم منسجم‌تری داشته، آبادانی بیشتری هم داشته، بنابراین از این فرصت نهایت استفاده را بکنید و مسجدتان پر رونق‌تر کنید، این نماز جماعت ظاهرش نماز است، اما باطنش قرار همدلی بین مردم محله است؛ یعنی مردم روزی سه وعده کنار هم جمع می‌شوند و با مشکلات و ظرفیت‌های همدیگر اشنا می‌شوند. اینجاست که هم خود قدمی برای رفاه بیشتر خود برمی‌دارند و هم پای مسئولین را به محله باز می‌کنند تا مشکلاتشان را حل کنند.
فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) با تاکید بر اینکه در بحث حل مشکلات، ظرفیت بسیج و سپاه در کنار شماست، تاکید کرد: یکی از اهداف دولت، مردمی‌سازی است؛ بعنی اگر در اداره‌ای کاری هست، از بچه‌های بسیج مردمی استفاده می‌کنیم و در‌ هر حوزه یک گروه جهادی تشکیل می‌دهیم و هر گروه جهادی پیگیر شود و هر پیگیری قطعا به نتیجه می‌رسد.
وی گفت: اگر گروه‌های جهادی و پایگاه به این سمت بیاند و با دهیار و شورا هماهنگ، و سازماندهی بشود، و کار به دست مردم پیگیر بشود، این گروه‌ها به نمایندگی از مردم، توانایی بیشتری نسبت به فرد فرد شما دارند و شما هم مشارکت کنید و گروه‌های مختلف را تشکیل بدهید و در ادارات مختلف به نمایندگی از دهیار در قالب تیم‌های بسیجی پیگیر باشید تا بخش عمده کار دست خودتان باشد.

سپاه و بسیج با همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات در کنار مردم هستند


نام:
ایمیل:
* نظر: