کد خبر: ۱۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۲
اصلانی در افتتاحیه مسابقات کشوری قرآن خواهران بسیجی:
مسئول بسیج جامعه زنان کشور، قرآن کریم را مهم ترین منبع برای اصلاح سبک زندگی غلط دانست و گفت: انقلاب اسلامی نیز به انسان های توامند و قرآنی نیازمند است.

به گزارش پیام زینب (س) به نقل از زنان نیوز ، مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران بسیجی با مهم دانستن مباحث قرآنی اظهار داشت: جامعه اسلامی باید در مسیر این امر مهم گام های اساسی بر دارد.

قاریان قرآن از سایر مردم یک گام جلوتر هستند

وی با مخاطب قرار دادن حافظان و قاریان قرآن گفت: شما از سایر مردم یک گام جلوتر هستید چرا که روح قرآن را در جامعه می دمید.

اصلانی با اشاه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قاری چنان با روح این آیات زیبا را تلاوت کند که گویی هم اکنون آیات را به قلب مخاطب نازل می کند، گفت: باید در این مسیر، پیام های قرآنی را با تدبر و عمل، به قلب جامعه نازل کنید.

اصلاح سبک غلط زندگی با قرآن

مسئول بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: گام برداشتن در مسیر قرآن سبک غلط زندگی را اصلاح می کند از این رو برای داشتن سبک زندگی متناسب با آموزه های اسلام باید به آموزه های قرآنی رجوع شود.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور به دشمنی روز افزون کوردلان اسلام به قرآن در قالب توهین به مقدسات مسلمانان اشاره کرد و بیان داشت: هر چه بی حرمتی به قرآن از سوی دشمنان اسلام بیشتر می شود گرایش مردم در سرتا سر دنیا به این کتاب آسمانی نیز افزایش پیدا می کند که این اتفاق یکی از معجزات قرآنی به شمار می ورد.

مهجور ماندن قرآن در بین افراد

وی افزود: قرآن کریم حاوی نکات فراوان و قابل توجهی برای رسیدن بشر به تعالی است اما با این وجود گلایه هایی نیز از افراد دارد مبنی بر اینکه چرا در جامعه اسلامی متاسفأنه این کتاب الهی که راهنما و پیشرو بشر است، مهجور می ماند.

اصلانی، تعمیق اخلاق قرآنی در جامعه را امری ضروری دانست و تصریح کرد: در انقلاب اسلامی باید از منظر قرآن یک جامعه سالم را بسازیم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر این که در شرایط کنونی جهان و تهاجم فرهنگی غرب جامعه ما را تهدید می کند، افزود: از این مسائل نباید غافل باشیم چراکه قرآن از ما خواسته امر به معروف کنیم، مراقب اعمال خود باشیم تا دچار روزمرگی نشویم.

انقلاب اسلامی نیازمند انسان های قرآنی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیازمند انسانهایی قرآنی، با انگیزه، توانمند و قرآنی است. عزیز است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در ادامه تاکید کرد: مسئولیت ما در برابر قرآن تنها حفظ آیات آن نیست بلکه باید به نکات کلیدی آن نیز توجه کنیم چراکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری اکنون با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن، در یک پیچ تاریخی قرار داریم.

اصلانی، این پیچ تاریخی را به عنوان پیچ تاریخی تمدن اسلامی نام برد و گفت: رسالت اصلی ما گذشتن از این پیچ تاریخی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر برای تبین مفاهیم انقلاب و اسلام تلاش نکنیم در آینده رویکرد به اسلام عقب خواهد افتاد که این مسئله زنگ خطری تهدید کننده است از این رو باید در مسیر قرآن، اسلام را به عنوان تمدن عظیم الهی به همه انسانها عرضه و هدیه نماییم.

نام:
ایمیل:
* نظر: