دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران با تاکید بر پسرفت بیوتکنولوژی در وزارت علوم و وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر، تغییر مدیران و رفع سوء مدیریت‌ها در حوزه زیست فناوری را خواستار شد.
دکتر سیروس زینلی که در نشست روسای انجمن‌های علمی با دکتر توفیقی، سرپرست وزارت علوم گفت: با وجود پیشرفت در بیوتکنولوژی پزشکی در وزارت جهاد کشاورزی با تولید برنج تراریخته به عنوان یک افتخار ملی مقابله شد. در وزارت علوم هم همه کارها در ستاد توسعه بیوتکنولوژی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از سوء مدیریت رنج می‌برد که از شما خواهش می‌کنیم با فوریت در مورد تغییر مدیریت پژوهشگاه و تقویت بیوتکنولوژی اقدام کنید.

دکتر جلالی، رییس انجمن ژنتیک هم ضمن تقدیر از انتصاب دکتر توفیقی از سوی دکتر روحانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا با توجه به درخواست جامعه علمی کشور با رای اعتماد بالا زمینه بهره برداری کشور از تجارب این مدیر مجرب و متعهد را فراهم کنند.

این تقاضا با امضای نامه‌ای از سوی جمع کثیری از روسای انجمن‌های علمی مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران در جلسه روسای انجمن‌های علمی با سرپرست وزارت علوم، نمایندگان انجمن‌های علمی به بیان درخواست‌های انجمن‌ها از وزارت علوم پرداختند که از مهمترین این خواسته‌ها می‌توان به نهادینه‌سازی اثربخشی انجمن‌ها در ذهن تصمیم‌گیرندگان کشور، کاهش مداخلات وزارت علوم در انجمن‌های علمی، مشخص شدن جایگاه انجمن‌های علمی در حوزه فناوری، نقش انجمن‌های علمی در رفع چالش‌های کشور، آمادگی انجمن‌ها برای مساعدت به ارزیابی وضعیت فعلی علوم تحقیقات و فناوری و تبیین آنچه دولت دکتر روحانی تحویل می‌گیرند و جلوگیری از استخدام فله‌یی عضو هیات علمی در برخی دانشگاه‌ها اشاره کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: