کد خبر: ۱۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
معرفی سرهنگ شیبانی به عنوان فرمانده ناحیه استهبان
سرهنگ محمدعلی شیبانی فرمانده سپاه ناحیه استهبان خود را به عنوان خادم این ناحیه معرفی کرد و از مهربانی مادر شهید در بدو ورود به این ناحیه تشکر کرد.





به گزارش تنویر استهبان ، 
جانشین فرمانده سپاه19 فجر استان فارس، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) ویژگی بارز و علت اصلی هجرت حضرت معصومه (ع) را ولایت مداری آن حضرت عنوان کرد.

سردار ابوالفضل گزنی در تشریح ولایت مداری افزود : اگر بخواهیم ولایت مداری را ترسیم کنیم چهار بعد دارد، اولین بعد، محبت است نسبت به آل عصمت و طهارت، البته این به تنهایی کفایت نمی کند. دومین بعد، معرفت است و دنبال آن اطاعت و آخرین آن تسلیم در برابر رضای خداست. حضرت معصومه (س) می خواست تحت زعامت ولی امر خود باشد، خوشا به حال کسانی که مراحل ولایت مداری را طی نموده و به محور آخر یعنی تسلیم رضای خدا بودن رسیده اند.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به ولایت مداری شهدا گفت : رمز ماندگاری شهدا ولایت مداری است ، بعد از عبودیت و بندگی خدا و ولی امرشان، نهایتاً تسلیم امر خدای بزرگ شدند، این برجستگی، ماندگاری آنان را تضمین خواهد کرد.

سردار گزنی در ادامه، گریزی به خطبه 187 نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) داشت و وجود رهبری برای جامعه اسلامی را یک ضرورت و دوری از آن را هجوم به سمت زبانه های آتش و هلاکت عنوان نمود.

وی گفت : راه درست، همراهی و تبعیت از امام است، ولی امر زمان، تعیین کننده راهبرد است، تاکتیک ها هم باید مناسب راهبرد باشد، اگر در راهبرد دچار مشکل شدیم در تاکتیک هم دچار مشکل خواهیم شد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس به دوران حکومت اسلام در طول تاریخ اشاره کرد و گفت : به جز دوره 5 ساله حکومت حضرت علی (ع) هیچ یک از امامان در دوره زندگی خود حکومت به دست نداشته اند، از آن زمان تنها حکومتی که در دست ولی امر است، انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی تجلی درخشندگی همه احکام الهی است چون در راس آن یک ولی صالح است.

سردار گزنی در پایان، ضمن تشکر از خدمات و فعالیت های سرهنگ مرتضی مسلمی فرمانده اسبق ناحیه استهبان، سرهنگ محمدعلی شیبانی را به عنوان فرمانده جدید این ناحیه معرفی کرد.

در ادامه سرهنگ محمدعلی شیبانی فرمانده سپاه ناحیه استهبان خود را به عنوان خادم این ناحیه معرفی کرد و از مهربانی مادر شهید در بدو ورود به این ناحیه تشکر کرد.

وی گفت : این انقلاب به راحتی به دست ما نرسیده است و ما با تمام توانی که داریم در خدمت این مردم هستیم.

در ادامه سرهنگ مرتضی مسلمی ضمن خوش آمدگویی، شهادت را یکی از آرزوهای خود برشمرد و گفت : از ابتدای ورود به سپاه به قصد شهادت آمدم، تاسف می خورم که نتوانستم جزء شهیدان باشم ، آرزو می کنم که به شهدا بپیوندم.

وی در ادامه خطاب به نیروهای جوان سپاه گفت : دشمن مثل قبل نمی تواند با اسلحه و تفنگ بجنگد، امروز جنگ، جنگ نرم است و سپاه با شجره طیبه صالحین با آن مقابله می کند. دست جوانان را بگیرید و نگذارید دست در دست دشمن دهند.

سرهنگ مسلمی در ادامه ضمن طلب حلالیت، گزارش مختصری را در مورد رفع مشکلات شهرستان، فعالیت های عمرانی و جذب نیرو ارائه داد.

در ادامه نعمت الله اکبرنژاد فرماندار استهبان با تبریک دهه کرامت، تاسیس سپاه پاسداران را، تصمیم معجزه گونه امام (ره) معرفی کرد . گفت : این تصمیم باعث قدرت روزافزون نظام اسلامی شده است.

وی به فعالیت های کلان سپاه از ابتدای تاسیس تاکنون اشاره کرد و علت پیروزی های مسلمانان غزه و لبنان را الگوگیری از این نهاد مقدس معرفی کرد.

حجت الاسلام احمد زینل پور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه استهبان ضمن تشکر از حاضرین اعیاد پیش رو را تبریک گفت.

در پایان این مراسم متن لوح تقدیر از سرهنگ مسلمی و حکم مسئولیت سرهنگ شیبانی توسط سرهنگ خادم مسئول بازرسی سپاه فجر قرائت شد.انتهای پیام 224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: