شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۲۱:۵۷
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵

مصادف با روز احمدبن موسی  در سومین حرم مقدس کشورمان ، بر آن شدیم با دو تن از اعضا که از خادمین حرم برادر بزرگوار امام هشتم هستند گفتگویی داشته باشیم .

 لطفا خودتان را معرفي بفرمائيد؟

زهرا سکندرپورهستم  دانش آموخته کارشناسی زمین شماسی و 33 سال سن دارم     

عرض سلام و احترام حضور سرکار و دوستان. خدا را شاکرم که به این بنده ی سرا پا تقصیر، توفیق خدمت حرم فرزند رسول الله را عطا کرد.

سارا نوری زاده هستم. 32 ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش هوش مصنوعی (مهندسی نرم افزار کامپیوتر). به لطف پروردگار متعال، از 9 آبان 1390 توفیق حضور در جمع خدام آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام را یافته ام.

 

چند سال است که توفيق خادمي حرم مطهر برادر  امام رضا  (ع) را داريد؟ 

خانم سکندرپور :4 سال

 

چه طور شد که خواستيد خادمه حرم شويد؟

خانم نوری زاده:این جایگاه فقط و فقط از عنایات و معجزات پروردگار و احمدبن موسی (ع) در زندگی همه ی خدام افتخاری است، که همه ی خادمین پس از مصاحبه و شرکت در کلاسهای آموزش خدام، توفیق خدمت پیدا می کنند. در این کلاس ها، خدام با مکان های مختلف حرم ها، نحوه ی برخورد مناسب با زائرین که با هدف توسل به این حرم مشرف شده اند، برخی مسایل شرعی و دیگر ملزومات اختصاصی خادمین آشنا می شوند.

چه شد که به خادمي پذيرفته شديد؟

خانم سکندر پور:از عنایت وتوجه احمدبن موسی (ع) بر خلاف دیگر دوستان نه در صف انتظار ونه در نوبت  مصاحبه قرارگرفتم وهمین که تقاضای خود را مطرح کردم به افتخار خادمی حضرت درآمدم

 

از اين که توفيق خادمي حرم حضرت را داريد چه احساسي داريد؟

خانم مهندس سکندر پور:بسیار خوشحال هستم واین راافتخاربزرگی در زندگیم می دانم

خانم مهندس نوری زاده: ما خدام افتخاری، در هر بار ورود به فضای حرم، و یادآوری اینکه مقرر شده ساعاتی از روز و هفته را خدمتکار صحن و سرای شاه و چراغ شهرمان، سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم، بی نظیرترین و با برکت ترین ساعات عمر را تجربه می کنیم، "تا چه قبول افتد و چه در نظر آید... "

 

در حرم چه فعاليت هاي انجام می دهید؟

خانم مهندس نوری زاده:در حرم های احمدی و محمدی بخش های گوناگونی وجود دارد. از جمله ی این بخش ها می توان به حرم های احمدی و محمدی، کفشداری ها، گیت های ورودی، امانتداری، سرویس های بهداشتی و وضوخانه، دارالعباده، صحن و ... اشاره کرد. من هم به نوبه ی خودم توفیق خدمت در بسیاری از این مکان ها را داشته ام. اما خدمت من، عمدتأ در دفتر خدام خواهران و دبیرخانه ی خدام افتخاری است. علاوه بر این، در چند دوره، آموزش ICDL کارمندان رسمی حرم را نیز بر عهده داشته ام.

 

خانم مهندس سکندرپور:روزهای جمعه در کفشداری حرم مشغول به خدمت هستم وبقیه روزها در دبیرخانه حرم خدمت می کنم

 

زيباترين خاطره از دوران خادمي خود را بفرمائيد؟

خانم سکندرپور:زیباترین خاطره رفتن به مشهد مقدس از طرف حرم حضرت احمدبن موسی (ع)

کراماتي را که ازحرم احمدبن موسی (ع) ديده ايد را بيان کنيد؟

خانم سکندرپور:برای من همین بس هروقت که احساس ناراحتی می کنم به حرم            حضرت احمدبن موسی (ع) میروم ناراحتیم برطرف می شود واحساس آرامش پیدا می کنم واین رااز کرامات حضرت نسبت به خادم کوچک خود می دانم.

1-      در مورد عناياتي که آقا به خود شما داشته اند صحبت کنيد؟ آیا در هنگام گرفتاري  توسلي داشته ايد که جواب هم گرفته باشید؟

خانم سکندر پور:بهترین عنایتی که آقا به من داشته است آرامشی که به من داده اند هروقت در حرم حضور پیدا میکنم این آرامش بیشتر می شوداز وقتی که به افتخار خادمی حضرت احمدبن موسی (ع) در آمدم هر خواسته معقولی که داشته ام برآورده شده است.

يک خادم چه خصوصياتي بايد داشته باشد؟

خانم نوری زاده: از آنجا که حضور خدام افتخاری در این آستان مقدس، باید موجب طیب خاطر زائران شده و مانع از انجام منکرات، سرقت و مسایل دیگر گردد، خدام باید الزامات فردی و عمومی خاصی را مد نظر قرار دهند. مثلأ

ä       رعایت بهداشت فردی و آراستگی ظاهر ولباس و استفاده از لباس فرم مخصوص خدام

ä       حضور به موقع و منظم

ä       رعایت ادب و احترام

ä       زیارت و ادای احترام

ä       آگاهی کامل از مکان ها و درب های ورودی و خروجی

ä       آگاهی از احکام شرعی

ä       آگاهی از برنامه های در حال اجرا

ä       مسوولیت پذیری و ...

 

آيا خدمت به اهل بيت(ع) فقط صرفاً خادمي در حرم آنها است؟

خانم نوری زاده: خدمت به اهل بیت فقط خادمی در حرم آنها نیست. حتی اگر بتوانیم یک نفر را به این بزرگان وصل کنیم، نیز خدمتی انجام داده ایم.

خانم سکندرپور: خیر هر فرد در هر کجا که باشد می تواند به اهل بیت (ع) خدمت کندو پیرو آنها باشد و راه وروش آنها را در زندگی الگوی خود قرار دهد.

گر بخواهيد الان يک جمله به آقا احمد بن موسي الرضا(ع) عرض کنيد چه مي گوييد؟

خانم سکندر پور:خیلی خوشحال هستم که افتخار خادمی برادر بزرگتر شما را دارم وآرزو می کنم که روزی به افتخار خادمی شما نیزدرآیم.

خانم نوری زاده : جمله ای که خود من معمولأ هنگام زیارت عرض می کنم این است که:

"دستی کشم مشبک و قفل و ضریح را                 

  یک لحظه در پناه تو باشم چه می شود..."

 

در آستانه هفته دفاع مقدس و اول مهر قرار داریم  آیا  با خاطره ای از این دوران میزبانی خود را به ما کامل می فرمایید؟

خانم  سکندر پور عزیز:خاطرهای از این دوران ندارم ولی سال 90با سازمان بسیج مهندسین به مناطق جنگی رفتم وهمین سفر باعث شد مقدماتی فراهم شود که من به سفر کربلا بروم واین رابهترین خاطره ویکی ازبهترین اتفاق ها در زندگیم می دانم.

خانم نوری زاده عزیز و شما :خاطره ی به یاد ماندنی من از شروع سال تحصیلی 91-92 است که از طرف گروه "سفیران نور" حرم، در صف صبحگاه دانش آموزان دبیرستان دکتر حسابی حضور یافتم و ضمن تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای دانش آموزان مقطع متوسطه آن مرکز، دقایقی پیرامون شخصیت سید السادات الاعاظم احمدبن موسی الکاظم برای ایشان سخنرانی کردم. سکوت حاکم بر آن مراسم، حاکی از توجه و حضور قلب دانش آموزان در اولین روز سال تحصیلی شان بود. در پناه حق و در سایه ی سید السادات الاعاظم برقرار باشید. ایام به کام. من الله التوفیق.

 با سپاس از شما دو بزرگوار و تبریک این ایام به خوانندگان این صفحه در این روز ارزشمند برای سومین حرم اهل بیت.

واحد خواهران بسیج مهندسین استان فارس

224/224

نام:
ایمیل:
* نظر: