يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت : رتبه نخست در بین دانشمندان برتر ISC در علوم پایه به دکتر رضا موسوی حرمی از دانشگاه فردوسی مشهد اختصاص دارد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس از روابط عمومی پایگاه اسنادی جهان اسلام :

رتبه های دوم تا پنجم در اختیار دکتر حمیدرضا سیاه کوهی (دانشگاه تهران) ، دکتر مسعود منوری (واحد علوم و تحقیقات تهران) ، دکتر اسدالله محبوبی (دانشگاه فردوسی مشهد) و دکتر قدرت ترابی (دانشگاه اصفهان) تعلق دارد.

وی ادامه داد: در رتبه ششم دکتر محمد حسین وزیری مقدم از دانشگاه اصفهان قرار دارد و رتبه های هفتم و هشتم به ترتیب به دکتر داریوش اسماعیلی و دکتر علی کنعانیان از دانشگاه تهران تعلق گرفته است.

در دانشگاه اصفهان دکتر محمود خلیلی موفق به کسب رتبه 9 دانشمند برتر ISC در علوم پایه شده است.

وی افزود : رتبه 10 نیز از آن دکتر محمد محجل است که در دانشگاه تربیت مدرس به تدریس و تحقیق اشتغال دارد.

به گفته مهراد رتبه های 11 تا 15 به ترتیب به دکتر عبدالرضا کرباسی( دانشگاه تهران) ، دکتر منصور وثوقی عابدینی (دانشگاه شهید بهشتی)،دکتر موسی نقره ئیان (دانشگاه اصفهان) ، دکتر محمد حسن کریم پور (دانشگاه فردوسی مشهد) و دکتر ایرج رسا(دانشگاه شهید بهشتی) تعلق دارد.

رتبه های 16 تا 20 در علوم پایه به دکتر محمد حسین آدایی(دانشگاه شهید بهشتی) دکتر خسرو منوچهری کلانتری (دانشگاه شهید باهنر کرمان) ، دکتر علی ترابیان (دانشگاه تهران) ، دکتر عباسعلی علی اکبری بیدختی (دانشگاه تهران) و دکتر مجید مخدوم (دانشگاه تهران) مربوط می شود.

سرپرست ISC بیان کرد: دانشمندانی که بدین ترتیب معرفی شده اند 7 مورد به دانشگاه تهران ، 4 مورد به دانشگاه اصفهان و 3 مورد هرکدام به دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید بهشتی ، یک مورد به دانشگاه آزاد ، واحد علوم و تحقیقات تهران ، یک مورد به دانشگاه تربیت مدرس و یک مورد به دانشگاه شهید باهنرکرمان وابسته است.

این مقام مسئول گفت: تعداد رشته های علوم پایه شامل شیمی ، فیزیک ، زیست شناسی ، زمین شناسی، ریاضی، آمار و هواشناسی است.

وی ادامه داد: رشته های علوم پایه معمولاً میان رشته ای بوده و مقاله هایی که در مجلات علمی این رشته چاپ و منتشر می شود گاهی با مشارکت استادان سایر رشته ها صورت می گیرد.

مهراد افزود: تعداد مجله های علمی علوم پایه نزدیک به 100 عنوان است که این آمار از مصوبات کمسیون نشریات معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استخراج شده است.