شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۳۹:۰۱
کد خبر: ۱۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
با حضور معاون فرهنگی حوزه هنری فارس، مسئولین و ایثارگران شهرستان خرامه کتاب شبهای بی آسمان خاطرات اسیر آزاده شده ایرانی رمضانعلی زارعی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار تنویر از خرامه، مهدی نجابت معاون فرهنگی حوزه هنری فارس از حضور در جمع دلاورمردان دفاع مقدس ابراز خوشحالی کرد و ضمن معرفی حوزه هنری اظهار داشت : حوزه هنری در راستای نشر و گسترش فرهنگ و هنر انقلاب فعالیت می کند. سیاست مرکز مطالعات و هنر پایداری، ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران دفاع مقدس است.

وی در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع اشاره کرد و گفت : یکی از نکات مهم این فعالیت، جلوگیری از شبهه افکنی دشمن در بین جوانان از طریق تهاجم فرهنگی و زیر سوال بردن دفاع مقدس است. این کار می تواند در این مسئله گره گشا باشد.

نجابت به پتانسیل موجود در خرامه اشاره کرد و گفت : شهرستان خرامه می توند قطب آثار مکتوب باشد از این رو ما آمادگی خود را برای ثبت و ضبط این خاطرات اعلام می داریم.

رمضانعلی زارعی، گوینده خاطرات این کتاب، دفاع مقدس را تعبیر قرآن کریم معرفی کرد و گفت : دفاع مقدس دفاعی بود که با شجاعت، شهامت، صداقت، مردانگی و اخلاص انجام شد.

وی علت نامگذاری این کتاب را اینگونه بیان کرد : ما در طول اسارت آسمان شب را نمی دیدیم. شب 24 مرداد 69 در اولین مرحله آزادی اسرا، همه ما فقط آسمان را نگاه می کردیم چرا که بعد از 5 سال آسمان را دیده بودیم.

زارعی دلیل انتشار این کتاب را انتقال به نسل آینده عنوان کرد و از ایثارگران خواست تا خاطرات خود را به ثبت برسانند تا این ارزش ها برای نسل های آینده جاودان بماند.

گفتنی است کتاب شب های بی آسمان نوشته محمد محمودی نورآبادی از خاطرات اسیر آزاده شده ایرانی رمضانعلی زارعی در سال 92 با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس و مرکز نشر کتاب آسمان هشتم در 2200 نسخه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/224224



نام:
ایمیل:
* نظر: