گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۱۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور:
بسیج دانش آموزی پایه و اساس بسیج است و اگر بتوانیم خوب در آن سرمایه گذاری کنیم بقیه اقشار بسیج هم می توانند در مسیری که برایشان تعیین شده گام بردارند .
سرهنگ صابر ماهانی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در لانه جاسوسی برگزار شد گفت : بسیج دانش آموزی پایه و اساس بسیج است و اگر بتوانیم خوب در آن سرمایه گذاری کنیم بقیه اقشار بسیج هم می توانند در مسیری که برایشان تعیین شده گام بردارند .
وی ادامه داد : این هنر ماست که بتوانیم با کارکرد درست استعداد های بالقوه را بالفعل کنیم تا وقتی در مسیر زندگی به عرصه های مختلف زندگی می رسند بتوانند نقش آفرینی خوبی داشته باشند .
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی اظهار داشت : بر اساس ماده واحده ای که در سال 75 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید 8 آبان ماه سالروز شهادت شهید فهمیده روز بسیج دانش آموزی نامیده شد و از 7 تا 13 آبان را هفته بسیج دانش آموزی نام گذاری کرد  تا هفته ای که با نام شهید فهمیده شروع می شود با روحیه استکبار ستیزی تمام شود .
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به شعار امسال این سازمان که " دانش آموز بسیجی حماسه ساز امروز و آینده ساز فردا ست " گفت : در این هفته ویژه برنامه های خاصی در سراسر کشور برگزار می شود .
وی با اشاره به کشته شدن دانش آموز 13 ساله آمریکایی توسط پلیس این کشور افزود : کشوری که با دانش آموزان خود اینگونه برخورد می کند با دانش آموزن دیگر چه برخوردی خواهد کرد و همین خوی آمریکاست که موجب شده در دنیا هر روز منفورتر باشد .
سرهنگ صابر ماهانی با اشاره به برنامه های هفته بسیج دانش آموزی ادامه داد : تجدید میثاق با امام راحل ، حضور دانش آموزان بر سر مزار شهید فهمیده از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته بسیج دانش آموزی است .
وی گفت : اولین روز از این هفته به عنوان " دانش آموز بسیجی ، بصیرت و ولایتمداری " نامگذاری شده که دیدار با ائمه جمعه استان ها که نمایندگان ولی فقیه در استان ها هستند از مهمتین برنامه های این روز است .
همچنین دراین روز طبق توافق با مرکز استعدادهای درخشان افتتاحیه راهیان نور مدارس خاص به عنوان طلایه داران علم و بصیرت برگزار خواهد شد .
وی افزود دومین روز از هفته " دانش آموز بسیجی شجاعت و آرمان خواهی"  نامگذاری شده که آیین صبحگاهی ایثار و شهادت در مدارس و برگزاری یادواره شهید فهمیده از جمله برنامه های این روز است .
سرهنگ علی صابر ماهانی عنوان سومین روز از هفته بسیج دانش آموزی را " دانش آموز بسیجی ، ایثار وتعالی معنوی " اعلام داشت و گفت : برگزاری بزرگداشت شهید فهمیده در بهشت زهرا ، دیداردانش آموزان بسیجی با خانواده معظم شهدا ، عطر افشانی مزار شهدا و برگزاری مسابقه دو ویژه پویندگان پسر از جمله برنامه های آن روز است .
 رئیس سازمان بسیج دانش آموزی " دانش آموز بسیجی ، انتظار و عدالت خواهی " را عنوان روز جمعه اعلام داشت و گفت : کوهپیمایی ویژه پیشگامان مقطع متوسطه و حضور سازمان یافته دانش آموزان در نماز جمعه از اهم برنامه های این روز است .
صابر ماهانی ادامه داد : " دانش آموز بسیجی خلاقیت و نوآوری " عنوان پنجمین روز از هفته بسیج دانش آموزی است که در این روز دیدارهایی از سوی فرمانداران و استانداران با نخبگان علمی و ورزشکاران صورت خواهد گرفت .
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی " دانش آموز بسیجی اخلاق و پایداری " را عنوان ششمین روز از هفته بسیج دانش آموزی اعلام کرد و گفت : اجرای طرح رهروان شهید فهمیده ویژه دانش آموزان 13 ساله 5 استان بوشهر ، سیستان و بلوچستان ، خوزستان ، هرمزگان و فارس برنامه در نظر گرفته برای این روز می باشد . وی تصریح کرد : هفتمین روز از هفته بسیج دانش آموزی مصادف با  13 آبان " دانش آموز بسیجی مقاومت و استکبار ستیزی " نامگذاری شده که در این روز همانند سال های گذشته دانش آموزان در تهران در مقابل لانه جاسوسی و در شهرستان ها در محل های مشخص شده تجمع خواهند کرد .
وی ویژگی 13 آبان امسال را برگزاری این مراسم کنار مزار شهید علم الهدی که از پیروان خط امام راحل بوده و تجدید میثاق با شهدای دانش آموز در هویزه اعلام داشت .
همچنین نقاشی برای دانش آموزان ابتدایی با موضوع مرگ بر آمریکا در این روز برگزار خواهد شد .
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت : نشست حلقه های صالحین ، مسابقه وبلاگ نویسی ، افتتاح واحد های مقاومت امیدان و برگزاری مسابقه انشا با موضوع " نقش دانش آموزان در اقتصاد مقاومتی " و توزیع مجلات ، تجلیل از برترین های آیه های تمدن و برگزاری پدافند غیر عامل در 600 مدرسه از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی است .
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور درغرب و جنوب کشور نیز گفت : این اردوها در حال برگزاری است و از 13 مهر که اردوهای راهیان نور سال تحصیلی جدید آغاز شده تا کنون 120 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شدند و اگر با مشکل اعتباری مواجه نشویم تا پایان سال 1 میلیون دانش آموز و فرهنگی را به این اردوها اعزام می کنیم .
همچنین همزمان با این اعزام ، دو زیارتگاه دانش آموزی در مجموعه فتح المبین و شلمچه با حضور دانش آموزان اداره می شود . وی گفت در اردوهای راهیان نور امسال به سمت دانش آموز محوری پیش رفته ایم  همچنین برای اولین بار فیلم " بزرگ مرد کوچک " را که زندگی شهید بهنام محمدی را که به تصویر کشیده به صورت نیم بها در سینما های کشور شاهد خواهیم بود . وی افزود : اردوهای راهیان نور اختیاری و داوطلبانه است و اعزام دانش آموزان دوم دبیرستان در درس آمادگی دفاعی این دانش آموزان است وراهیان نور در نمره تأثیری ندارد چرا که ظرفیت هم این اجازه را نمی دهد که کلیه دانش آموزان را به اردوها اعزام کنیم .
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گفت امسال تلاش کرده ایم نهایت ایمنی در این اردوها صورت بگیرد و تاجایی که امکان دارد دانش آموزان با قطار به اردوها اعزام شوند .
صابر ماهانی ادمه داد : همچنین در هفته بسیج دانش آموزی کتاب " فهمیده های مدرسه " که کوچکترین شهید هراستان را معرفی می کند رونمایی خواهد شد .
وی ادامه داد شهید شاخص امسال در بخش پسران " شهید احمد رضا عباسی " از استان مرکزی و " شهیده سیده طاهره هاشمی " در بخش دختران از استان مازندران شهرستان آمل است . همچنین ویژه برنامه ای برای بزرگداشت شهید احمد رضا عباسی در استان مرکزی برگزار خواهد شد .
وی با اشاره به برگزاری نشست حلقه های صالحین در بیش از 50 هزار مدرسه کشور گفت : در این نشست ها که دانش آموزان به گفتگو می پردازند به نوعی درخواست رئیس جمهور نیز اجرا می شود .
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به طرح آیه های تمدن خاطر نشان کرد دراین طرح کادر سازی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ست تا دانش آموزانی که معدل آن ها از 19 به بالا است از اول متوسطه اول وارد این طرح شوند تا رشد کنند .
نام:
ایمیل:
* نظر: