کد خبر: ۱۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس
اولین پیامد مبارک ازدواج مسئولیت پذیری ، آرامش و سکینه خاطر است

به گزارش خبرنگار پیام زینب (س) - آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های نماز جمعه شیراز با بیان حدیثی از امام علی (ع) در رابطه با تقوا گفت : با تقوایان ، اهل خوبی ها ، کمالات و فضائلند که یکی از فضلیت های آن ها این است که همواره نگرانند که آیا مسئولیت خود را به نحو شایسته انجام داده اند یا نه ، دل های آن ها محزون می باشد .

وی تصریح کرد : متقین برای دنیا غم و اندوه ندارند ، غم عشق به خدا دارند غم هجران آن ها را محزون نموده و پیوسته به فکرند که این فراق تبدیل به وصال شود . اولیاء خدا نسبت به دنیا حزن ندارند و نسبت به این که تکلیفشان را عمل کرده اند یا نه دغدغه خاطر دارند و پیوسته نگرانند و این غمی نیست که از آن فرار کنند و غم و حزنی است که به دنبال آن هستند .

 اولین پیامد مبارک ازدواج مسئولیت پذیری ، آرامش و سکینه خاطر است

امام جمعه شيراز در تبیین سبک زندگی اسلامی اضافه کرد : ازدواج به عنوان زیر بنای خانواده و خانواده هم به عنوان اساس سبک زندگی اسلامی مورد توجه بوده و هست . وقتی ازدواج بین پسر و دختر برقرار می گردد ، روح مسئولیت پذیری و قبول بار زندگی در آنان دمیده می شود و به عنوان فردی متعهد در برابر خانواده کوشش می کنند . پیامد مبارک دیگر ازدواج آرامش فکری و اطمینان خاطری است که برای مرد و زن و خانواده ی طرفین حاصل می شود .

وی با تأکید بر این که ریشه همه کمالات در آرامش و امنیت خاطر است و اگر آرامش در جامعه حاکم شود عمده ی درد ها و رنج ها بر طرف می شود ، بیشتر جنایاتی که بشر به آن دست می زند را به دلیل اضطراب درونی دانست.

آیت الله ایمانی با بیان این که عواملی که موجب آرامش است در قرآن آمده است و از جمله ی آن ها :

-         یاد خدا

-         به کار بستن و پایبند بودن به مقرراتی که بر جامعه حاکم است . ( متدینین دارای آرامش هستند و قانون شکنان آرامش ندارند و در وحشت و اضطراب هستند)

-         رعایت مقررات الهی آرامش می آورد.

-         خانه و سر پناه برای انسان آرامش می آورد.

-         شب و استراحت شب آرامش می آورد.

 افزود : اسلام برای آینده بشر ارزش قائل است و سلامت و آرامش او را در ازدواج و خانواده می داند. پیامبر اسلام (ص) فرمودند : کسی که برای رضای خدا ازدواج کند یا به کسی که زن ندارد زن بدهد ، شایستگی ولایت پروردگار را پیدا می کند . اگر خداوند ولی کسی شد او را از همه ی تاریکی ها نجات می دهد و به روشنایی هدایت می کند .

انتهای متن / 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: