وی افزود: علاوه بر آسفالت پلیمری نوع دیگری از آسفالت با نام آسفالت الیافی که برای بار دوم در ایران اجرا میشود، در این دانشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با این بیان که کار تحقیقاتی تولید آسفالت پلیمری قریب به سه ماه به طول انجامیده، گفت: اگر چه از نظر هزینه تولید، این نوع آسفالت، نسبت به آسفالت معمولی حدوداً ۲۰ درصد گرانتر است، اما به دلیل مقاومت بالای آن، امکان اجرای آسفالت با ضخامت کمتر و مقاومت و دوام بیشتر و در نتیجه کاهش هزینههای نگهداری، فراهم خواهد شد.
فروغی افزود: یکی از مشکلات آسفالتهای معمولی، ترک خوردن، جمع شدن، چین خوردن و عدم امکان توزیع فشار در بافت آن است، در حالی که در آسفالت پلیمری جدید، به دلیل مقاومت بالا و وجود پیوستگی در بافت آسفالت همه این مشکلات تا حدود زیادی رفع شده و ضمن افزایش طول عمر و عملکرد بهتر آسفالت و کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری، دوام آسفالت تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.