پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۱۷:۰۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
پيش بيني مي شود كه سطح زير كشت اين محصول به دو برابر سال زراعي گذشته افزايش يابد.
احمد دزفولي مدير امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: كشت كلزا در سطح 10 هزار هكتار اراضي استان فارس صورت گرفته است و در مقايسه با سال زراعي پارسال تا اين تاريخ از رشد چشمگيري برخوردار بوده است.
وی افزود: پيش بيني مي شود این میزان با توجه به استقبال خوب كشاورزان تا پايان فصل كشت به 15 هزار هكتار افزايش يابد.
وی ادامه داد: امسال نزديك به 19 هزار هكتار از زمینهای كشاورزي استان به كشت پنبه اختصاص يافته كه در مقايسه با پارسال افزايش 20 درصدي را نشان مي دهد.
مدير امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي فارس بیان کرد: پيش بيني مي شود امسال توليد پنبه در استان از رشد 30 درصدي برخوردار باشد.
دزفولي گفت: با توجه به شروع برداشت و وضعيت خوب مزارع پيش بيني 70 هزار تن وش دور از انتظار نيست كه در مقايسه با توليد پارسال افزايش 30 درصدي را نشان مي دهد.
اين مقام مسئول افزود: امسال نزديك به 10 هزارهكتار كشت مكانيزه انجام شده كه در مقايسه با پارسال از رشد 60 درصدي حكايت مي كند.
وي ادامه داد: همچنين نزديك به دو هزار هكتار از مزارع پنبه كشت مستقيم و هشت هزارو 500هكتار كم خاكورزي انجام گرفته است.
دزفولي با بيان اينكه كشت كلزا از مناطق سردسيري و شمالي استان در سال زراعي جاري از نيمه اول شهريور ماه شروع شده، افزود: هم اكنون در مناطق معتدل و نيمه گرمسيري و گرمسيري استان اين روند ادامه دارد.
وي افزود: تاكنون درسطح 11 هزارو 500 هكتارقرارداد كشت با دو هزارو 100 نفر از بهره برداران منعقد شده و در 95 درصد از مزارع نيز كشت مكانيزه صورت گرفته است.
وي ادامه داد: در سطح بيش از سه هزار هكتار كشاورزي حفاظتي شامل دو هزار هكتار كم خاكورزي و هزار هكتار بي خاكورزي صورت گرفته كه اين امر در كاهش هزينه هاي توليد مؤثر بوده است.
مدير امور زراعت سازمان جهادكشاورزي فارس گفت: با توجه به قيمت خريد تضميني خوب اعلام شده توسط دولت و همچنين خريد توافقي و آزاد اين محصول بالاتر از نرخ تضميني و فعاليت كارخانه روغن نباتي تازه تاسيس كيميا دانه فارس جهت خريد و پرداخت به موقع بهاي محصول توليدي استان كه از كيفيت بالائي برخوردار است .
پيش بيني مي شود كه سطح زير كشت اين محصول به دو برابر سال زراعي گذشته افزايش يابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: