شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۵۵:۲۱
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶
بمناسبت هفته بسیج اعضای بسیج مهندسین کازرون در مصلی نمازجمعه حضور چشمگیری داشتند.

به گزارش روابط عمومی بسیج مهندسین کازرون، حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج و یاد و خاطره شهدای بسیجی در سخنانی اظهار داشت: عدالت امری است فطری، پس اینگونه است که همه ملت ها امام حسین (ع) را ستایش می کنند. امام حسین (ع) می فرمایند: من از جدم پیامبر (ص) فهمیدم اگر مسلمانی ببیند یک حاکم و یک زمامدار حلال خدا را حرام می کند، عهد و پیمان الهی را زیر پا می گذارد، عهد شکن است، با سنت پیامبر مخالفت می کند، با بندگان خدا از سر دشمنی و گناه رفتار می کند و کاری انجام ندهد، خداوند او را با ظالم در دوزخ قرار می دهد.  لذا سخن امام حسین (ع) از ابتدا تا شهادت عدالت طلبی و مبارزه با استکبار و ظلم بوده و این استکبار و ظلم مختص به بنی امیه نبوده و نیست.

وی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ما امام راحل نیز اقتدا به جد عظیم الشان خود کرد و امروز مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه امام راحل می باشد و فلسفه زنده نگه داشتن عزاداری ابا عبدالله الحسین یعنی همیشه باید جبهه حق علیه جبهه باطل صف آرایی داشته باشد،  آن هم با انگیزه عدالت طلبی نه انگیزه های نژادی و قبیله ای و زبانی . انگیزه امام حسین(ع) عدالت طلبی و ظلم ستیزی بود و در این راه حتی یک قدم هم عقب ننشست و در این راه جان عزیزانشان را هم فدا کردند.

حجت الاسلام خرسند افزود: هفته بسیج در حقیقت فرصت و بهانه ای است برای زنده نگه داشتن ارزش ها، برای زنده نگه داشتن روح بسیجی در آحاد ملت بویژه جوانان پرشور که به فرموده ی مقام معظم رهبری، بسیج یکی از آیاتی است از آیات الهی که خداوند متعال به آن بنده ی صالح و به آن مرد بزرگ امام راحل آن را عطا کرد. وجوب بسیج یکی از معجزات انقلاب و امام راحل بود زیرا هر حرکتی هرچند مقدس و الهی، اگر به توده مردم گره نخورد آن حرکت ابتر می ماند و شاید شکست بخورد و امام، انقلاب را با بوجود آوردن بسیج متصل کرد به بدنه جامعه و این یعنی ضمانت انقلاب برای همیشه.

وی تأکید نمود: بسیج یک مکتب است مکتب مجاهدت و اخلاص. بسیج یک مجموعه دینی است  و لذا بسیجی باید متدین و متشرع باشد و پایبند به عمل و احکام الهی و اخلاق حسنه اسلامی باشد. بسیج در واقع آمادگی برای اقدام در همه صحنه ها و در همه زمان ها و مکان ها است.

224/224

نام:
ایمیل:
* نظر: